Nykomlingar (bilder)

gul_zebra

Trådstartare
Har fått hem ett par nykomlingar idag som jag måste visa upp :D

Till att börja med - marsvinet Kurt har pga en bråkig burkamrat blivit ensam så jag har varit på jakt efter ny kompis åt honom ett tag. Har egentligen kikat mest efter lunkarya och coronet, och bland de absolut sista jag ville ha var ridgeback (ihop med abessinier, rex, teddy och satin). Vad jag kom hem med idag? En sjuuuuukt söt crested ridgeback förstås! Det går inte alltid som man tänkt sig :D

Här är han, lilla namnlös :love:
DSC0815311.jpg

Namnlösingen med min nonselfgrabb Kurt
DSC0816211.jpg

Och, bara för att folk tenderar att vara snabba med en massa namntips (som vanligtvis suger, sådeså :angel: ) - nej tack, namn är för mig något personligt och jag hittar nog på något som passar honom så småningom :)

Sv: Nykomlingar (bilder)

Nästa nykomling är en liten dam jag såg på djuraffären förra veckan, när jag var så fattig man kan vara... Och jag som länge varit väldigt svag för pied blev helt enkelt totalt nerkärad i den lilla skönheten, så jag har gått och väntat och väntat tills idag när mina pengar kom och hoppats att hon inte skulle vara såld. Och ser man på, det var hon inte! :bump:
Gka.jpg

Ove blev nog gladare än jag dock, som satte igång med barnamakandet på en gång ;) Därav namnet - Göka heter hon. Eftersom jag har en svartkindad lightback vid namn Gomorra måste jag ju ha en Sodom också så meningen var att hon skulle bli just Sodom men det gick bara inte när Göka dök upp i skallen på mig :D
Gka4.jpg

Göka och Ove
Zebrafinkar-1.jpg

:love::love::love: för grisen! Hur söt som helst ju!

Pippin säger jag inte så mycket om annat än att hon var fin, fåglar är inget för mig :angel: :D

Njae söta vill jag inte påstå, men något som är sött så är det deras pipande :love:

Sött marsvin. Pippin var verkligen en underbar liten skönhet :love::love: Hade jag inte haft katt, hund och ekorre inne hade jag gärna kunnat tänkt mig ett par finkar. DOm låter så himla gulligt också.

R8n och gadriel: Ohja! Jag kan inte låta bli att älska när det varit tyst ett tag och så börjar Ove helt plötsligt hålla serenad för sitt lilla harem, tätt följt av knorrande och allt vad det är :love:

Gaah kan knappt vänta tills i sommar när jag ska bygga voljär och kan köpa fler finkar :D

Å Zebrafinkar är jättecoola :laugh:

/Har tre undulater!

Ohyes :love:

Gaah jag blir avis, vill ha undulater jag också! Men jag är fjollig och klarar inte av ljudnivån :angel:

Haha, det är ju en del av charmen!! ;)

De är så söta och roliga!

Nej hu då, mamma hade undulater när jag bodde hemma, jag trodde jag skulle bli galen på de :D Ständig huvudvärk ftw! :p

Vilken vacker liten Göka! :love:

Brukar inte "gilla" fåglar (missförstå mig rätt) men denna var ju underbar!

Jo visst blir det rätt bra ljudeffekter, nu e mina ute och flyger och de är inte tysta om man säger så ;)

Ohja, det passar honom perfekt :D

Skojaru, grisar är ju skittråkiga :angel: Men de är iaf söta att titta på :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka