nya täcken

P

piggis_83

ska ni köpa några nya täcken inför vintersäsongen? jag funderar på att köpa ett tunt vintertäcke (typ 200g), skulle va bra att ha ett för milda vinterdagar & om det andra vintertäcket blir blött!
Blir kanske ett från horseware, de är ju så bra :) har ni tips på nån extra bra modell? helst ej helhals bara, det blir lite väl varmt för påll...
sen vet jag inte om jag ska köpa ett regntäcke till,skulle gärna vilja ha ett till, så jag slipper laga det som behöver lagas ;) i senaste numret av ridsport kom det en liten broschyr från hansbo med massa snygga täcken!

så, vad hade ni tänkt köpa? :d

Sv: nya täcken

Jag ska köpa två nya vintertäcken = dyrt! :eek: Det blir ett tunnare, 200 g, Horse Guard, modell; Inside Out 200 (det jordfärgade), bild: http://www.rigtig-rideudstyrsbutik.dk/Svensk/img/katpics04/indstik_e4_sv9.jpg
Sen blir det ett tjockt vintertäcke; http://www.rigtig-rideudstyrsbutik.dk/Svensk/img/katpics04/indstik_e4_sv8.jpg Paddock (det blå m halvhals)! Funderar även på Stable Plus, längst ner på sidan. Damen är skitsnygg i royalblå. :love:
Köpte ett Horse Guard regntäcke (Samma färg som vintertäcket Check). Det satt superbra på min häst! Därför blir det fler täcken av märket Horse Guard. Det är också det ända märke jag sett som har bogvecket placerat på rätt plats.

//Alice

Senast ändrad:

Jag tycker att Rambo- eller Rhinotäcken från Horseware är de allra bästa. Hästarna slipper skav och de är lätta att ta av och på. :banana:

Håller med till 100 %!! Har ett suveränt Rhino täcke som är för stort till nya pållen, men det blir nog ett nytt likadant i en mindre storlek :love:

Ja du vet vad jag tycker om HW! Jag har ett HW Rhino Wug med halvhals o 200 g fodring som är super!=)

Jag ska köpa ett fodrat utetäcke täcke m hals från Shires. har inte besämt mig för vilken modell än men...

Det är ett Rhino Wug som jag kollat in på henrikssons hemsida, det var dessutom snygg färg (grönt/vitt-rutigt).
E ditt samma färg Ninsan? lr vet du (lr nån annan) om de finns fler färger?
horse guard tkr jag oxå e jättebra, mitt vintertäcke är därifrån, på de 2 vintrarna jag haft det på pållan har det inte läckt igenom en enda gång, bra passform oxå.
vet nån hemsidor som säljer horse guard-täckena? ska kolla här i stan, köpte vintertäcket där så det finns förhoppningsvis regntäcken där oxå :d
så blir det nog ett rhino wug oxå! :D

Har inte hunnit inhandla ennu vintertäckerna ennu , Köpte två nya rengtäcken för 3 veckor sen så måste hinna använda dom först :D
Ett mac pro med tunt foder och halvhals :love:
Sen ett bucas med lite foder passar perfekt för höstdagar :) .

Men funderar på regntäcket med fleec från lillhästen också.
Sen har jag mitt Shires med ca 200g tror jag och det är suveränt.

Men blir nog att investera i två nya vintertäcken också, då nya herren inte kommer kunna min förra hästs :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Hästen har precis fått en nytt bucas regntäcke, tänkte köpa ett likadant fast i vintern men nu blir det ett even basic täcke. :)

Var i ullared i går och handlade... :D
Blev 3st täcken...
Ett stalltäcke från Källquist för endast 199:-
Ett "våffeltäcke" för 189:- sånt som finns på hööks
Ett vintertäcke med hals för 299:- Behöver igentligen inte ett till vintertäcke utan skulle bara köpa en hals till det jag har men det var ju billigare att köpa ett helt täcke med hals där än om jag skulle köpt bara en hals här hemma.....så det blev ett täcke till.:D
Ska bli spännande å se fall det är bra kvalite på det.
Men det var ju samma märken som finns här hemma oxå, bara att det var mkt billigare. Fanns bl.a. sverigetäcken.

jag ska bara köpa ett rhino regntäcke, i övrigt har jag det mesta jag behöver sen andra hästar :)
men köp ett insulator-täcke, finare får man leta efter !

Fanns det några täcken i små storlekar i Ullared? Är ute efter regntäcke i strl. 95 eller 105. Ska dit på fredag men, måste ju planera!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Kanske dum fråga, men har ingen bra koll. Jag ska på en rea köpa ett vintertäcke åt min shetlandsponny inför nästa vinter. Då hon...
Svar
14
· Visningar
1 803
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 645
Senast: Emine
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
10 051
Senast: Darkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka