nya saker :)

L

loveemma

jag har nog verkligen tappat all fantasi.. suck.. när jag rider har jag vissa saker jag alltid tränar på men sen då?? hoppar ibland bommar.. men nu vill jag ha nya ideer:D hoppas att ni här kan hjälpa mej :):idea: bara att mala på!! tack på förhand;)

Sv: nya saker :)

Ett exempel på träningsschema för att komma igång och variera sig:

Måndag: Tömkörning på ridbanan, bygga rygg och rumpa:d tänk på formen!

Tisdag: Skritta ut 30-60 min

Onsdag: Gymnastikhoppning med lite studs

Torsdag: Ut och jogga och cantra

Fredag: Dressyr på banan, ca 45 min, koncentrera dig tex på att flytta för skänkeln.

Lördag: Klättra! skritta backar, avsluta med någon galopp uppför.

Söndag: Vila eller en tur i skogen.

När man väl börjar tänka efter finns det ju knappt tillräckligt med dagar per vecka för att hinna med allt skoj. Är din häst inkörd är det perfekt träning att skritta backar med vagnen, hästen får snyggare rumpmuskler än du nånsin sett. Glöm inte att löshoppa, rida barbacka för balansen, rida olika dressyrpass med fokus på en viss övning osv. Med lite mål i ridningen blir det så mkt roligare! Glöm inte cavalettiövningar i alla gångarter (var noga med avstånden i galopp bara!)

Sv: nya saker :)

du kan ju t.exrida i olika stora volter (det gör jag med min häst och hon konsentrerar sig då också) sedan kan du ju också bara att hitta på olika figurer som du kan rida i banan du kan ju göra det i både skritt och trav.:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 905
Senast: Raderad medlem 149524
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama