Nya pojkar!

gul_zebra

Trådstartare
Igår skrevs en tråd (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=820432) ang ett par pojkar jag sett som jag bara var tvungen att ha, måste måste måste liksom. Tack vare en sjukt snäll person på ett råttforum så har jag för en stund sen kommit hem med just dessa pojkar! :love:

Björn, s/ag ir mm (silver agouti irish missmarked)
DSC0951811.jpg

Odöpt, okänd färg (förmodligen silver mink) eubk (europen berkshire)
DSC0953411.jpg

Jag är kär ja :love:

Sv: Nya pojkar!

Jättefina du.. Din råttmissbrukare :D haha

Såg på r8forumet att han skulle kunna vara dark pearl.. Tror inte han är det, han är för jämn och ljus i färgen för det.. Troligen en silver mink :)

Jämn skulle jag inte kalla honom, kollar du bilderna jag la upp där så ser du att huvudet är mörkare och han har en mörkare rand en bit på ryggen :D

Adolf har jag döpt honom till förresten :)

Hur gammal är Adolf?

(På forumet så finns det en tråd "vad heter hans färg" i avelshörnan. Han är en Dark pearl.. dock så är dom första 2 bilderna väääldigt ljusa.. Jämnför..?)

Ingen aning, glömde fråga när jag köpte honom :o Skulle tippa på att han är 2-3 månader iaf :D

Ok, ska ta en kik :)

Ja gör det.. Dom 2 sista bilderna i den tråden är han typ 2-3 mån..
Så han var alltså mkt ljusare som liten, men med tanke på att Adolfs ålder så tycker jag att han borde ha varit mörkare om han är/var en Dark pearl.. Eller Pearl Merle då.. :p

Mja, kollar man på de ljusare bilderna så är han definitivt mörkare :D Får se hur han utvecklas, om han ändrar färg och åt vilket håll det går :)

Jasså.. Jo färgen kan ju fortförande ändras. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka