Nya LC 2 hjälp

LFreddy

Trådstartare
Någon som kan visa förklara för mig hur jag ska kunna komma ur serpentinen på punkt 4 i programmet till snett igenom vid M från C i punkt 5??? det står "
4. AC Serpentin över medellinjen med 3 bågar, vid passerandet av medellinjen övergång till mellanskritt, efter ca 6 steg-framridning i arbetstrav

5. CM Arbetstrav MXK Vänd snett igenom med förlängd steglängd (lättridning tillåten) KA Arbetstrav

när jag går/ritar programmet så kommer jag ut i vänstervarv vid C efter serpentinen (eftersom man börjar i v varv) men då borde jag ju vända snett igenom vid H ??? jag får inte ihop det

Eftersom du börjar med att vända över ridbanan och byta varv så är du i höger varv när du börjar med serpentinerna.

Eftersom du börjar med att vända över ridbanan och byta varv så är du i höger varv när du börjar med serpentinerna.

Tack ja det var den vändningen i början jag hade missat därför jag inte fick ihop det. har bara tränat programmet i delar med tränaren innan nu var första gången jag skulle sätta ihop hela själv...

Liknande trådar

J
Dressyr I LC:2an är det ju skritt avbrott när man ska vända snett igenom. Men på berskrivningen står det vid "passerande" av meddelinjen skritt...
Svar
13
· Visningar
1 529
Senast: JenniiePersson
·
Dressyr Fick ett infall att vara med på klubbtävlingen i dressyr på söndag - jag som haft riduppehåll rätt länge och som inte tävlat dressyr på...
Svar
5
· Visningar
1 917
Senast: Warg
·
F
Dressyr i söndags så debuterade jag och pållen på tävlingsbanorna, dock bara i en L B:1! Är i slutändan jättenöjd med pållan som gjorde sitt...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Frieserhäst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama