nya bilder på Roland o Glenn

lizan

Trådstartare
Moderator
Idag har lilla Glen o stora Roland fått vara ute o gå fritt i vardagsrummet för första gången!

Roland tyckte det var SÅ skoj och skulle undersöka ALLT!!! Glenn var mest rädd och satt helst under en bokhylla eller soffa.. Tog ut dom både förut idag och så nu en sväng på kvällen.. och nu på kvällen vågade Glenn kika runt lite mer, fast bara om han höll sig en cm bakom Roland. Fast han försökte gömma sig bakom buren... men så skulle han vända på sig, vilket inte gick så bra.. han fastnade... :rofl: :love:

Och jag är SÅ stolt! Inte en enda lite bajsplutt eller kissdroppe kom det på golvet! :bow:

Sen förut idag så när jag stoppat tillbaka dom i buren så hoppade Roland direkt upp på huset o drog en stooooooor gäspning innan han la sig o sov tills husse kom in i rummet o väckte honom.

Så ikväll tänkte jag att vi skulle utnyttja tröttheten genom att få till lite mys efter dom fått vara ute o springa.. och då tog vi alltså kort!

Roland la sig tillrätta med en gång o kuttrade nöjt!
Glenn vill helst gömma sig under ens haka, vilket han också gjorde.. tills han kissade ner mig............ då fick dom snällt hoppa tillbaka till buren! :p

Roland har lagt sig till rätta!

rolgle14nov1.jpg

rolgle14nov2.jpg

rolgle14nov3.jpg

o så lilla Glenn då!

rolgle14nov4.jpg

rolgle14nov5.jpg

o så en till liten fråga.
vad menar dom när dom liksom låter lite "fhfhfhfh" eller hur man ska säga. :D det låter så som tigrar låter när dom hälsar haha.. nån som fattar vad jag menar? bägge har låtit så förut. o Glenn lät så nu när han satt i knät, o så försökte jag härma honom varpå Roland också lät så... någon?

Sv: nya bilder på Roland o Glenn

hihi...
Har du skaffat små grisar!!!:love:
Supersöta...men namnen...hmmm...:crazy: ;)
ja coola var dom i alla fall...

Glenn Hysén o Roland Nilsson vettu... :D pojkvännen behövde vara med på namnen också serru... :D

lilla glenn breder sällan ut sig... han kurar mest ihop sig till en liten boll. :love:

fast han gömmer sig gärna under roland.. o roland bryr sig inte jättemycket om ifall glenn ligger i vägen... varpå han inte bryr sig om ifall han trampar på glenn så att glenn får ont... :p

men dom är så söta så söta! :love:

jaaaaaa! :bow: :bow:

fast jag var kanske inte SÅ lycklig när glenn kissade ner mig igår... inte sååå skönt när man känner kiss rinna genom tuttarna.. :eek:

o pojkvännen har nyst rätt så hysteriskt idag.. hoppas att det är höt och inte själva marsvinen bara.. :eek:

Kisseriet kan man ju vara utan. Jag har lärt mig att jag ungefär 20 minuter på mig att gosa, sen måste de ner och kissa. :D

hade ju handduken i knät o där får dom kissa o bajsa.. o innan har dom liksom visat när det är dags för ffa kissandet.. o så sa han hejhej o kikade ner till roland, men gick inte ner, så jag tänkte inte mer på det... :p men nu vet jag bättre! :D

fast det kändes som en flod när det rann.... näääää inte riktigt... haha.. tur att han är så söt! :love:

nu har han gått o lagt sig i höt igen! :love:

förstår inte hur han vågar sova ute, han som är så rädd annars! o om roland kör ut honom från stora huset så finns ju ändå det lilla också.. bara till honom!!!

jo...pojkvänner och dessa namn...
Min har som hobby att döpa om alla mina djur.
Katten Tiger heter enligt honom Turbo eller Turbo-Tiger
Katten Lillskit heter nu Nisse
Kaninen Wiking heter helt plötsligt Hippie-kanin

Hästarna har fått behålla sina namn tack och lov..

Tjopp,tjopp,tjopp = mysigt, gillar, trivs.
Brrrrrrrrr = tycker inte om, kan även låta så av plötsliga ljud dom tycker är obehagliga. Liknande ljud kan dom göra av dominans vilket då brukar göras tillsammans med vaggande gång men är då mer utdragen och mer jämn i "tonen".
Oui = matskrik men också "jag är liten och det är läskigt, mamma hjälp mig". Vissa småmarsvin är som små kultingar, dom skriker för säkerhetsskull när man plockar upp dom eller särar på dom från sin mamma/kompis. Försvinner när dom blir lite äldre och klokare :D
Sedan har honorna eller lite mer speciellt ljud när hon är brustig och "jagas". Dom tjuter och det piper :p
Lite som med tjopp, tjopp men mer intensivt och snabbare och över går i ooouuiiiii med mycket utdragen ton.
Vissa marsvin kan ibland låta som en kyckling.
Hackar tänder = jag bits om jag måste. Hotljud.

Nu hör jag inte ljuden i min dator eftersom ljudet kraschar när jag haft igång den en stund och jag bara inte orkar starta om den :p
Här skall det vara ljudfiler i alla fall:
http://www.tuppambr.demon.co.uk/gpig.htm
Kolla denna sidan också:
http://www.mgpr.org/MGPR/Guinea Pig Sounds.htm

Men perfekt för dig lizan ju!
Åh, vad jag saknar å ha svin nu. :( Får åka till heylan och råna hennes lite :p

Åååh söööta :D

Längtar tills min lilla Kotten får springa runt lös å nosa (just nu är det bara soffan) men hon har blivit tamare så snabbt :love:
Sitter helst på axeln eller vid tuttarna :D och kikar på allt.

Nää nu har hon vaknat så jag får väl ta å pussas lite med henne :bump:

Åh, nu vill jag också ha smågrisar igen!!!:love: Har inte haft sen min sista dog när jag gick i sjuan (tror jag), men hon blev nästan sex år!!

Så himla söta de är, Roland och Glenn!!:love:

Haha vilka jättesöta marsvin, dom ligger precis som mina brukar göra :D

Naa, Glenn var ju så sööööööööt :love: Snacka om avslappnad Roland :D

Roland är sååå rolig!!!

Idag kom han på att han kunde putta undan ena lådan som stod som "vägg" i hagen jag byggde utanför buren. var i köket just då, o hörde något som lät som honom i hallen men tänkte att det inte kan vara han... sen märkte jag ju att han var borta.. hittade honom botaniserande i sovrummet. :D

sen ville han inte göra annat än ta sig ur hagen. :D

o lilla Glenn som VÄGRAR lära sig hur man tar sig in i buren igen när man är ute i hagen.. man måste först hoppa upp på en låda, o sen upp på "entrén". Roland kan hoppa upp direkt, men Glenn är för liten.. men han tror liksom inte det... igår välte han med en liten plastlåda.. hahahha... fan att man inte filmade dom konstant! :D

jag :love: :love: :love: mina små bäbisar!

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 675
Senast: Dopy
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 349
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama