Ny katt som dreglar.

P

PeRosa

Vi hämtade vår katt från ett djurhem i går. Ca 2 år och skygg för nytt folk. Han dreglade mycket i bilen men var ändå ganska lugn. Väl hemma var han skygg och gömde sig (naturligt med nytt folk och allt). Vi lät/låter honom vara ifred så att han får bekanta sig i sin egen takt.
Dreglade inte under kvällen men nu i morse så är stolen aldeles våt... Han har varken ätit eller varit på lådan. Har hört om och sett katter som dreglar när de trivs och blir klappade. Men varför dreglar vår?

Sv: Ny katt som dreglar.

Mina katter dreglar när dom mår illa och har inte din ätit på ett tag så kan nog magen vara lite irriterad.

Katten kan ha tandsten....det kan göra oerhört ont som gör att dom inte kan/vill äta då dom oftast är såriga i tandköttet/kinden.
Det är oftast lätt åtgärdat hos veterinären.

Mammas katt har alltid dregglat när man kelar med honom.
Först spinner han som en galen och sen blir man dyngsur :D

Tror att han mådde illa efter bilturen..(?) Senare under dagen och kvällen dreglade han inte mera. Han började äta igår kväll. Lite skygg ännu men blir bara mera och mera hemmastadd i sitt nya hem. :bump: :love:
Tack för svaren!

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag har haft katt så långt bak i tiden jag kan minnas och när min senaste katt dog i december beslutade jag mig för att söka efter...
Svar
18
· Visningar
3 530
Senast: Mahonia
·
Övr. Katt I måndags kväll hämtade jag hem 4 kattungar. Samtliga hade några dagar tidigare hämtats upp från ett "hem" där de strök runt med massor...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 580
Senast: MsLuna
·
Övr. Katt Igår gick jag och blev med ny kattunge, men tyvärr verkar det som att uppfödarna ej pysslat så värst med en lille krabaten. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
13 725
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar