Ny katt! Hjälp mig någon?

L

lillagubben

Jag tänkte att det kan vara bra att be om lite råd ifall ifall, även om jag känner på mig att det kommer gå bra..
eller? o_o
iaf, jo det är så att jag hämtar hem en liten kattunge nästa vecka.
Han är 11 veckor och jag har redan en hona på fyra år hemma.
Hur tror ni att det går? xD
Jag har väldigt svårt att tänka att min andra katt kommer acceptera honom direkt, för hon ogillar ALLA katter här i området, och det är inte bara några stycken.
Men.. han är ju så liten, hon måste väl fatta det?
Ni som gjort detta, hur har det gått?
Jääätteglad för svar! :bow::bow:

Sv: Ny katt! Hjälp mig någon?

Våran första katt var ett halvår innan vi skaffade våran andra som var 12 veckor gammal. Dom jagade varandra hela tiden första dagen, men dom bråkade inte.. så vi lät dom hållas! Men dom vart bästa vänner :love: Dom var ju iofs rätt så unga när dom träffades..kan ju bero på det! Men testa och se..det kan ju gå hur bra som helst:)

katten hemma hos mamma ogillar ju andra katter och hon kommer inte nära dom andra.Hon håller sig undan och när dom kommer för nära så reser hon ragg och morrar.
Dock har mormors & morfars katt fått ligga i samma säng som henne men inte så nära.

Släpp inte ihop dem direkt utan låt den lilla var i buren och den stora får titta och lukta några gånger per dag,. Ha den lilla instängd i ett annat rum och växla rum så doften kommer i hela lägenheten, efter någon vecka "glömmer" du att stänga och övervakar det hela, brukar gå bra bara man tar det lugnt och inte bara kastar in den nya. Lycka till!!:)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka