Ny? exem produkt

Skolli

Trådstartare
HEJ

Googlade omkring för att se vilka exem produkter som finns på marknaden just nu... Hittade något som åtminstone jag inte sett tidigare. NAF D-Itch produkter. Det fanns både någon sorts salva, flugspray och kosttillskott med antioxidanter mm. Tror väl inte att det skall finnas någon "alena saliggörande produkt" som "botar" exem men det skulle vara roligt att höra om någon har erfarenhet av dessa produkter!

Sv: Ny? exem produkt

Har ingen erfarenhet, och det står inte att det hjälper mot eksem egentligen, bara mot insektsbett/klåda.

Väntar fortfarande på nåt botemedel mot eksem, lindra kan jag redan göra med existerande medel.

På den finska sida jag fick upp så där salufördes det som: "mot sommarexem och hud problem" sååå det var kanske därför som jag tänkte att det kunde ha nån (bra??) effekt på exem....
Ska blir spännande att se om någon har prövat. Vet du om det är en ny produkt eller något som bara jag inte fått ögonen på tidigare. Med en exemhäst så känns det som om man har koll på det mesta som finns ute på marknaden....

Eftersom det verkar vara örter så är det nog nåt gammalt i ny förpackning. Ser inte vilka örter det är heller. Jag har inte sett det förr och jag har ganska bra koll men inte 100%. Jag håller mig till mina gamla beprövade kurer sen 10 år tillbaka.

Vet du om det är en ny produkt eller något som bara jag inte fått ögonen på tidigare.

Gammal produkt har, men kanske ny i Sverige?
Den ar inte dalig, fungerar bra pa bromsbitna hastar, men mot exem..vette sjutton...kanske?

Roligt att höra att nån vet nått om produkten! Har du prövat enbart "flug sprayet"? eller hela kitttet med pulver, crém...?

Cremen ar den enda jag anvander, har testat flygsprayen men den var inget jag fastnade for.

Annars ar Dermolines sweet itch lotion ganska bra och billigare...

Ekholms prob produkter som saljs i sverige ar dock det basta jag testat.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag har en häst som kommit till en ny flock med nio valacker. En islandshäst. Han har inte tidigare haft exem och har det inte nu...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: PetraN
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar