Ny betesvall - giftiga växter

H

Helan

Vi har ny mark där jag vet att det växer Kabbeleka som är giftigt och som jag måste utrota. Vet ni om det finns nån lista över ALLA giftiga växter som hästar kan bli sjuka/dö av. Gärna med trädgårdsväxter också, de kan ju komma lösa!

Sv: Ny betesvall - giftiga växter

Putt-putt.... Ingen som vet nån annan växt som är farlig??????

Sv: Ny betesvall - giftiga växter

Guldregn, stånds, sorghum, belladonna, smörblomma, bräkenväxter, oxytropis splendens (vedel), röd lönn, johannesört, ricinus communis, ek/ekollon (min äter gärna bladen och barken, inga mängder förstås, och än har hon inte strukit med, är 18 år...), idegran och fräkenväxter. Det finns säkert fler men dessa hittade jag i en av böckerna...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: cassiopeja
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30