Nu vet jag varken ut eller in....

niardasp

Trådstartare
Det här med regntäcken..det är så svårt!
Man tycker att det låter bra, men sen låter ett annat bättre.. Nu är det så att jag har 3 st att välja på.
Det ena är Hööks Thermo Master, det andra är MacPro BW Rain från Börjes och det sista Shires Typhoon. Det finns för och nackdelar med alla. TM Rain kostar 499:- MacPro kostar 398:- och Shires Typhoon kostar 549:-.
Men jag har ingen aning vilket som är bäst..
Vad tycker ni?
Thermo Master, Typhoon eller Macpro?

Jag har både TM Rain och Shires Typhoon, och om jag säger såhär; det sistnämnda är klart mycket bättre. :)

Nja, det är ungefär den samma, men passform och hållbarhet är bra mycket bättre på Shires, samt att det har löstagbara bensnören, vilket inte TM Rain har (hade? dom har kanske ändrat nu :confused:).

Jag har ett MacPro och vi trivs vääääldigt bra i det :) eller nej det är ju pållen somm har det på och VI trivs bre med det.
Det är super bra passform (på min häst alltså, kanske inte passar din :smirk:) Och det har hållt bra mot täckesmarodören :D Men mitt kostade betydligt mer...dte är en ny model på börjes av den nu så om det är den du menar vet jag faktiskt inte om den kanske är sämre, med tanke på prissänkningen. Men bara en liten gissning från lilla mig.

Man får det man betalar för...oftast så lönar det sig att betala betydlig mer, då har man täcken som håller längre och uppfyller sin funktion år ut o år in....

Martha: Det är så att jag "bara" har en foderhäst, så jag vill inte köpa något som är jättedyrt..

Var och kände på Shires idag, det verkar ju hur tungt som helst! Eller det var mest tungt där fram, bogspännena var jättetunga. Är det verkligen så tungt som det kändes i "verkligheten"? Det jag kände på var dock storlek 165 då dom andra inte var uppackade.

Liknande trådar

S
Utrustning Ska köpa ett nytt regntäcke till min ponny nu, och jag vill veta lite vad ni tycker om dessa täckena... Jag behöver ett tåligt täcke...
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter