Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
är fortfarande skakis...

jag hade varit ute i trädgården och fixat, maken hade gått in lite tidigare med Emma, jag var på väg in och hörde Emma skrika när jag närmar mig huset och tänkte att det var ju bra att maken byter blöja på henne så att jag bara behöver lägga henne, jag kommer in i hallen och tycker det är så konstigt att han inte pratar med henne, jag menar det är ju inte så konstigt att ett trött litet barn illvrålar när man ska byta blöjan men man brukar ju prata lite lugnande med det, sen tycket jag att skriket var så väldigt hysterisk snarare än trött och började fundera på om hon hade blivit instängd i badrummet (varför hon nu skulle ha blivit det vet jag inte) men insåg att dörren inte var stängd och att det snarare lät som om hon var på övervåningen... och där borde hon väl inte vara själv och skrika och dessutom lät det inte som om hon var inne i sovrummet utan närmre... och då flyger jag upp för trappen och när jag kommer ett par steg upp så ser jag hur om står precis vid kanten och gråter och är helt hysterisk för att hon inte kan komma ner... och jag är livrädd att hon ska ta ett steg framåt när hon får syn på mig så jag bara vrålar rakt ut och det stoppade väl henne...

maken hade alltså haft suttit i vardagsrummet hela tiden, han hade hört henne skrika och fått för sig att JAG var där uppe och nattade henne... så på något sätt har Emma fått upp grinden eller så hade han inte stängt den ordentligt eller så hade sonen slarvat och maken inte kollat, så Emma hade gått ut i hallen och klättrat upp för trappan och sen på något sätt insett (hon är bara 16 mån) att hon inte kunde gå ner själv...

vi bor ju i ett gammalt hus med en sån där trappa där stegen är breda i ena änden och smalanar av till ingenting i den andra och så är den svängd... så när man står längst ut på "fel" kant där uppe så är det som ett stup rakt ner till de nedersta trappstegen... där stog Emma... :eek:

hon kunde ha dött!!!!!

hur :devil: kan han vara så :devil: klantig!!!!!

alltså jag tycker inte att man kan skylla på hjärnsläpp och även om man har en grind så måste man väl kolla ändå var barnet är... jag gör det hela tiden... och han är så :devil: slarvig med grinden - tror den mening jag säger flest gånger varje dag är "Är grinden stängd?"

måste skaffa extra lås att sätta upp...
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

Så gjorde min son när han var liten...flera gånger lyckades han pilla upp grinden alldeles själv..:angel:

Efter alla hjärnsläpp så beslöt jag mig istället för att lära sonen hur man tog sig ner för trappan istället...krypandes baklänges..


Jag är glad för Er att inget hände:)
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

jo hon ska ju lära sig det, men hon dras liksom till "stupet", dom breda stegen är inte intressante, så hon är väl för liten ännu...
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

När min äldsta var 11 mån ramlade hon ner för vår trappa. Kullerbyttor ända uppifrån och ner! Chockade undersöker vi henne vad som är skadat, och det vi finner är en flängd nagel. Inget mer..... Idag är hon 16, så hade det hänt något mer så borde det visat sig vid det här laget!:D (16 år alltså).
Otroligt hur barn kan ramla utan att skada sig.
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

ja det är helt otroligt, men där gör man inga kullerbyttor - det stupar rakt ner - till nästa våning...
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

Nejdå hon har nog ingen skyddsängel. Däremot en bra hjärna. En hjärna som sa till henne att stanna och skrika på mamma när hindret blev oöverstigligt. Smart tjej! :)
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

För en bebis är nog den smala sidan av trappen bättre, passar i storlek om du förstår hur jag menar. Vi vill att de ska gå på den breda sidan för det känns säkrare men det är svårare för småttingar.
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

så är det säkert, men vår trappa smalnar av till ingenting tyvärr, så det går inte att gå där...
 
Sv: Nu vet jag att Emma har en skyddsängel...

Barn kan vara smartare än man tror. Tur att det gick bra :)

Hade hemska trappor i huset Vidar var liten i. Vi låste fast grindarna där uppe (och kleeeev över själva) och la skivor (som rutschkana) över de nedre stegen så han inte kom upp, för klättra måste de ju :crazy: .

Ett barnlås är ingenting att pilla upp det gör alla ungarna på dagis :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp