Nu är jag mallig...

gul_zebra

Trådstartare
...så jag måste ju förstås berätta hur det gick på utställningen :idea:

Visade sig tyvärr att Sivert hade löss och blev diskad. Jag som har letat och letat varje dag på alla råttor hela deras liv för att förebygga och så har både jag och friskkontrollen missat det :p Menmen, lärde mig massor och fick se hur de såg ut IRL istället för att gå efter beskrivningar på nätet. Så imorrn blir det till att köpa dermocan då.
Annars hade han kunant gå långt sa de, så nog blev man lite besviken alltid. Men vi får komma igen nån annan gång... ;)
Sivert fick dock ett hederspris, för han hade så bra storlek och typ :idea:
Diva blev "Kvalitetsklass: A" (vad nu det betyder... vill nån förklara? :angel:) och Frasse blev B.

Sen blev jag övertalad att vara med på agilityn, jag som inte ens har provat förut (eller tja, bortsett från den gången när alla rören jag lagt på fönsterbrädan vältes ner och vi slutade ganska kvickt :p). Själva agilityn gick bra, gick vidare till moment 2: inkallning. Det gick bättre än jag nånsin hade trott, och lilla Diva kammade hem både 1:a plats och domarfavoriten :idea: :banana:

(Nu har jag bilder på marsvinet här!)

Aaaaw! Vad duktiga :love:
Om de går efter hästar så kan ju de bli Bpremierade Apremierade och Elit prenmierade och A är ju väldigt bra så jag tror de menade att hon lämpar sig för avel.

Stackars lilla Sivert. Löss på utställningen :D När han är lusfro klår han alla andra! :banana:

Haha hon är ju inte direkt avelsduglig direkt... Tjuvparning mellan zooråttor :D

Helt otroligt, både jag och friskkontrollanterna har missat de. och han inte kliat sig eller nånting :eek: Så nu ska jag behandla 16 råttor för löss också... Jobbigt... tror iofs inte att Cacharel och Diva och gamlingarna ens löper nån risk för det, men vill vara på säkra sidan... Mina älsklingar ju :love:
Oh yes, vi ska ner på Kallhäll och komma etta i stora vår vettu :D :cool:

:rofl: Siverts löss gjorde en desperat undanflykt in i öronen på Sivert under kontrollen. Sivert såg inget annat än ost och papper.

Såå har du sett bilderna på min lilla sötnos då :p Är ju här på Andra djur

Haha oh yes, sen kom de fram i lagom tid för att förstöra :D

Nä, inte än. inte hunnit, försöker bli klar så snabbt som möjligt så jag får gå och sova :p

Oh yes it is :cool:

Fast jag blev så rinnig där borta så jag blev livrädd för att kanske ha blivit råttallergiker. Men det var bara mycket pollen ute... *puh*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka