Notiserna upphör

Magiana

Trådstartare
Notiserna man får när man följer en tråd upphör efter ett tag för mig trots att jag inte valt det. Det händer ofta att jag blir lite lätt förvånad när jag upptäcker att det har dykt upp massor av nya svar utan att jag fått någon notis. Vad beror det på och går det att göra något åt det?

Jag såg att jag blivit taggad idag utan att få notis om det.

Jag har försökt forska lite i detta. Läste någonstans att det kan vara så att om man inte går in och läser i tråden efter att man fått en notis kan det vara så att man inte får fler notiser.

Jag har installerat ett litet program här så att man skall få sina notiser lite fortare, kollar numera var 15 sekund tror jag. Dessutom kommer det upp info om notiser i webbläsarfliken så att man ser det även om man inte är inne på just den fliken.

Jag är inte ett dugg intresserad av dessa notiser, inte överhuvudtaget. Tidigare har jag inte behövt tänka på dem men nu när du lagt dem i webbläsaren var bara för mycket! Ta bort snälla!

Jag får dem inte i webbläsarfliken utan bara i den gröna menyraden som vanligt. Om jag missar notiser vet jag inte än.

Mina kommer upp i webbläsarfliken vilket jag tycker är bra.
Men jag märker fortfarande att jag inte alltid får notiser!:(

Det verkar som om vissa notiser inte dyker upp alls. Och jag har inte hittat någon gemensam nämnare på de notiser jag inte får. Som någon skrev verkar det också för mig så att man slutar att få notiser ifall man inte skriver/läser i en tråd mera.

Men med de andra uteblivna notiserna förstår jag inte alls vad som ligger bakom

@Got2Be och @em-pirre det kan inte vara så att det är som jag tidigare skrev. "Läste någonstans att det kan vara så att om man inte går in och läser i tråden efter att man fått en notis kan det vara så att man inte får fler notiser."
Jag har förstått det som att om man inte läser tråden efter att man fått en notis om den så får man inte nya notiser om den.
Att övriga notiser inte skulle fungera, vet jag inte varför och har inte sett att andra med samma forums kulle ha problem med.

@Got2Be och @em-pirre det kan inte vara så att det är som jag tidigare skrev. "Läste någonstans att det kan vara så att om man inte går in och läser i tråden efter att man fått en notis kan det vara så att man inte får fler notiser."
Jag har förstått det som att om man inte läser tråden efter att man fått en notis om den så får man inte nya notiser om den.
Att övriga notiser inte skulle fungera, vet jag inte varför och har inte sett att andra med samma forums kulle ha problem med.
Ska undersöka det och se om det är så!:)

Nu har jag kommit fram till att notiserna fortfarande upphör. Det är i en tråd jag inte skrivit i på länge.

Däremot funkar notiserna i webbläsarfliken numera.

Jag tror att det var så som du sa, för nu verkar notiserna komma i dem trådarna efter att jag kikat in i dem igen!:)

Det konstiga är att nu har notiserna börjat komma igen för den tråden som jag saknade dem för, men jag har ju varit inne i tråden och läst hela tiden.

Liknande trådar

Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
814
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama