W
wolken fee
Då jag själv är intresserad utav dressyr, och dess avel, så har mitt ena sto använts för just det.
Men med facit i hand och hennes avkommor blivit äldre, så har dom visat en stor förmåga för just hoppning, och gör det med en lätthet.
Och då vår tränare till den näst äldsta avkomman, påpekade just att vi måste lägga på en ren hopphingst på vårt sto, fick jag kalla fötter.
Inte för att använda en hopp hingst, utan för att jag inte kan så mycket om just hoppaveln.
Jag vet inte vad som är bra eller vilka stammar som man får njuta utav med en viss försiktighet.
Så hjälp mig, vad hade DU använt för hingst och varför?
Följande härstamning har stoet:
E; Wonderland ( Weltmeyer - Lysander)
U; Windorra ( Werther - Deichvogt)
Wonderland gick svår hoppning samt svår dressyr.
Windorra har gått fälttävlan.
Vi behöver en hingst med följande;
Högrest, mycket luft under magen, bra grundgångarter, trevligt temperament, modell större.
Men med facit i hand och hennes avkommor blivit äldre, så har dom visat en stor förmåga för just hoppning, och gör det med en lätthet.
Och då vår tränare till den näst äldsta avkomman, påpekade just att vi måste lägga på en ren hopphingst på vårt sto, fick jag kalla fötter.
Inte för att använda en hopp hingst, utan för att jag inte kan så mycket om just hoppaveln.
Jag vet inte vad som är bra eller vilka stammar som man får njuta utav med en viss försiktighet.
Så hjälp mig, vad hade DU använt för hingst och varför?
Följande härstamning har stoet:
E; Wonderland ( Weltmeyer - Lysander)
U; Windorra ( Werther - Deichvogt)
Wonderland gick svår hoppning samt svår dressyr.
Windorra har gått fälttävlan.
Vi behöver en hingst med följande;
Högrest, mycket luft under magen, bra grundgångarter, trevligt temperament, modell större.