• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Magella
  • Startdatum Startdatum
oj om den blir större så spricker hon snart :crazy:
Hon får förutom grov fodret mineraler (innehåller vitaminer,selen,proteiner mm står de på),uppblött luzern och korn/havre kross. Jo hon har allt en fåra i ryggen denna med när man tittar närmare... Vad ger ni andra era dräktiga ston då? :)

Nejdå, inte spricker hon.. buken kommer fyllas mera uppåt och bakåt vid ljumskarna, så till slut får du kanske leta efter bakknäna på henne :D

Bra att hon har 'ränna' på ryggen, då känner du knappt revbenen heller då!?

Jag ger mina hö, havre, betfor, lucern, groov, soja, ADE + selen samt morötter, gå in på Foderforum om du vill ha hjälp med uträkning för Magella, vi får inte prata foderstater här i Avel. :)

oj då är de så kinkigt.. de gäller ju faktiskt ett dräktigt sto ;) Men revben!? har hästar sånna? *fniss* dom har inte synts eller känts på henne sen före betes släppet förra året iaf, folk sa redan i slutet på sommarn: oj är hon dräktig!de syns verkligen! Jag bara: ja men...eh de är till nästa år :o hehe :D

aha! där ser man nån med samma stuk på hängmagen som min ju! skönt att man inte va ensam *pust* :p

Va roligt att se era ston, men jag blir jätte nervös för mitt halvblodssto är MYCKET tjockare än allihopa och hon skall ha sissta juni :o
jag får försöka låna en webkamera så att ni får se underverket.
Hon äter drygt 20- 23 kg hösilage och en halv liter Mustang Breed om dagen men det borde hon behöva när hon går på lösdrift. Knyttet vad är det för sto du har betäckt?? jätte fin M.V.H. Isak´s gammelmamma :D

oj! de ska verkligen bli spännande å se underverket ja! hoppas du hittar en kamera snart! :eek:

Fåran på ryggen ska vara mellan muskler, inte lilla gropen som blir i ryggraden. Med tanke på bilderna är det inte en suck i världen att hon har "ränna", musklerna ligger 1 dm för långt ner för det... Du ska inte känna några ryggkotor alls.

OJJJ! Är de där verkligen normalt!? der ut att va 4 där inne ;) Men de känns verkligen skönt att de finns dom som är lika tjocka å ännu tjockare till å med än vad min är, då behöver jag nog inte oroa mej längre? :D

Aha, Isaks gammelmamma! :D

Det är en kallblodstravare (sambons häst). Intresserad av ett föl?! :p

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
683
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar