Sv: Noni till hästar!
Jag ger Equine essentials till min häst. Han har fått det i 8 månader.
Han var kinkig med maten innan och nu äter han jättebra. Har behållt muskulaturen trots konvalesens under nästan hela vintern. Jag är mycket skeptisk till olika nya sorters preparat men efter att ha sett en studie på ett 10 tal hästar som fått Equine så bestämde jag mig för att prova. Och jag ångrar det inte. Man får ha lite tålamod innan man märker resultat och det tycker jag att det är värt. Dessutom har han mkt lättare att återhämta sig efter hårtdare träningspass.och jag tycker att han orkar mera nu. Det som avgjorde att jag ville prova var att vi har flera kända ryttare som anvämder equine idag till sina hästar ex. Jan Brink, Krusenstierna, Anna hassö, Viktoria Carlebäck. Anna Hilton, Linda Algotsson och många travtränare också. Dessa ryttare dricker också själva noni jucen för att prestera bättre. Jag tror inte dom skulle ge sina hästar equine om det inte funkade.
Visst kostar det en slant men hur mkt lägger man inte ut på att köpa en massa bling-bling till sin häst. Jag sparar på blinget och lägger det på min hästa välmående i stället. Sen är nog många för dåligt informerade om vad innehållet i equine består av men här är innehållsförteckningen:
Produkten innehåller glukosamin och chondroitin, två ämnen som är nödvändiga för att bibehålla friska leder. Solros- och linfröoljorna tillför produkten en kraftfull, men balanserad, mängd av de essentiella fettsyrorna Omega-3 och Omega-6. Sojalecitinet tillför fosfatidylkolin, som motverkar kroppens fettlagring och är viktig för hjärnfunktionen. Produktens antioxidantiska effekt kommer från Morinda Citrifolia, druvjuice, blåbärsjuice och E-vitamin.
Ø Glukosamin: Glukosaminet är viktigt vid framställningen av chondroitinsulfat och hyaluronsyra. Dessa ämnen är nödvändiga för att bibehålla stabiliteten i lederna.
Ø Chondroitinsulfat: Chondroitin stärker kroppen och kan hindra destruktiva enzymer från att skada leder och brosk.
Ø Solrosfröolja: solrosfröolja innehåller stora mängder linolsyra (Omega-6) – en essentiell fettsyra som kroppen inte själv kan producera.
Ø Sojalecitin: Sojalecitinet innehåller rikligt med fosfolipider. Sojalecitinet har dessutom visat sig bidra till en frisk hårrem och man.
Ø E-Vitamin: E-vitamin är en viktig antioxidant som stärker kroppen.
Ø Linfröolja: linfröolja innehåller rikligt med linolsyra (Omega-3). Denna essentiella fettsyra bidrar till en frisk hårrem.
Produkten är ett EU-godkänt livsmedel och certifierad.