Nöjd varje dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen kul att rida W. Han är så otroligt bussig och det är guld värt att hans utbildningsnivå ligger så mycket högre än min. Sen är han ju känslig också, vilket jag tycker är bra.

Igår red jag lite mediokert men hur som helst hade vi lite toppar ändå. Jag provade bl.a. att galoppera på en 20-metersvolt i ena änden av ridbanan, övergå till trav över medellinjen och sen ta en ny galopp åt andra hållet ganska så omgående. Jorå, funkade hyfsat.

Han har väldigt lätt för galopp och när jag tänker efter så har jag inte ridit så många hästar som haft det så lätt för sig och kunnat vara så självbäriga. Skäckponnyn på förra ridskolan hade riktigt svårt för galopp. Det var inte alltid man fick till en galoppfattning och om man lyckades var det inte säkert man kunde hålla galoppen. Oftast blev det också fyrtaktsgalopp på ett obekvämt sätt om man inte kunde rida på i ett friskare tempo. Han sänkte mitt självförtroende en del. Friesern var inte heller så lätt. Hon gjorde inga rena fattningar oavsett vem som red.

W är på en helt annan nivå. Man gör en fattning och sen kan man sitta och njuta av utsikten om man vill :D. Igår noterade jag att om jag i princip satt still i galoppen och bara höll igång lite lätt, så fortsatte han att trampa på i galopp, men i ett väldigt långsamt tempo. Coolt.

Som jag har sagt förut så vet jag inte hur det ser ut eller vad vi håller på med. Hoppas att HV kan ge någon lektion snart och guida oss. I söndags blev det ju aldrig av då det regnade galet mycket.

När jag började rida honom så trodde jag ju inte att jag skulle kunna rida ut på honom då han hade så mycket nerver på ytan. Han är nog en ridbanehäst för hela slanten, tänkte man då. Nu funkar även uteritter. Han har lugnat ner sig markant. Idag var vi ute en hel timme, även på en väg som är obekant för honom. Det blev mest skritt men även några travsträckor. Det hade säkert fungerat att galoppera också, men det kan vi ta en annan gång.

Fina lilla hjärtat :love:
ZXcANwxPlU2lidxE3VGr0ptnYDYjZZdns6PqbMbUbScFyD8Y7RJI40IBB35vFpihJlUXjpN--7QJR2jwbdOUWU8aNVGXyIH0bFKZXGWkc4CUqbwEaVC09TjzpHpbd7ItZeBKy_6tW-GVKSVCSnuLS1bXQwkEptIJNshqk1SS8mjBs2AsZvS7kh1RJkmY526W_Q2JJ9o_JsHgmaRe-FrEYfJytb6xQw8u9ajf7kg8XT7mdydOpjgrzNDr4TAy5_20rvdIAQI9MHMoDwYGCKBZWO3SeyiPZRGh6sTlHlawcz2thoaOiMyIrFeS015576gNfMI2BM3apQ5VyAQM_rO75RpeFp8HT_IhyJfMp1mLsh4-h52exbhcCBm5muifUy9-le8aGVwg5e53kY5dSVjHaIBaxKQrMkHgYaH0GrHNr0-hN77DoE08kh89bSA2wKVacsOs4bGTwjucNGNUgVl864JvjGR91lxAIOuZzBpKnOdjQWeRODrE09Q1fZgcxnALbt_P2Tdua3spUxhOjmkXFjg=w480-h640-no
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 207
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För lite knappt en vecka sedan när jag red på banan så hade jag ett sånt där pass där jag inte kunde rida. Jag kunde typ inte styra och...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 231
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp