Nödigheter under svemester

Thaliaste

Trådstartare
I dessa tider av kortdistansresande tänkte jag ta tillfället i akt att göra dagsutflykter till ställen jag inte besökt förut. Det kommer bli en hel del bilåkande och matsäcksätande. Så långt är det klart med kylväska, isvatten och lämplig mat. Men vad är era bästa tips angående toabesök, om man inte vill besöka en mack eller bli myggbiten alternativt bortvirrad medan man knatar utom synhåll från stigen eller parkeringen. Funderar på någon modern variant av potta, någon som erfarenhet av det? Helst skulle jag ha någon variant där det är möjligt att diskret kissa i bilen och sedan tömma "pottan" när jag får tillfälle, hur det ska gå till har jag dock svårt att se framför mig :D

Andra bilsemestertips tas också gärna emot!
 
I dessa tider av kortdistansresande tänkte jag ta tillfället i akt att göra dagsutflykter till ställen jag inte besökt förut. Det kommer bli en hel del bilåkande och matsäcksätande. Så långt är det klart med kylväska, isvatten och lämplig mat. Men vad är era bästa tips angående toabesök, om man inte vill besöka en mack eller bli myggbiten alternativt bortvirrad medan man knatar utom synhåll från stigen eller parkeringen. Funderar på någon modern variant av potta, någon som erfarenhet av det? Helst skulle jag ha någon variant där det är möjligt att diskret kissa i bilen och sedan tömma "pottan" när jag får tillfälle, hur det ska gå till har jag dock svårt att se framför mig :D

Andra bilsemestertips tas också gärna emot!

Det finns ju en lösning framtaget för tjejer som gör att man kan stå och kissa utan att dra ner byxorna, det påminner lite om en vattenkanna :D har dock inte testat själv, jag avskyr att naturkissa så jag håller mig hellre en hel dag om det bara är en dagstur.
 
Det finns ju en lösning framtaget för tjejer som gör att man kan stå och kissa utan att dra ner byxorna, det påminner lite om en vattenkanna :D har dock inte testat själv, jag avskyr att naturkissa så jag håller mig hellre en hel dag om det bara är en dagstur.

Samma här! I flera dagar om det behövs 😁
 
Sådana finns. Jag kissar dock 100 gånger hellre i skogen. Pappret SKA gömmas efteråt
En liten, liten ihopfällbar spade följer med mig på längre vandringsturer ifall man större behov behöver göras.

Om det finns en lämplig undanskymd naturplätt så använder jag också gärna det, men det är inte alltid det finns och det är så trist att behöva leta så jag vill gärna ha ett alternativ.
 
Det finns ju en lösning framtaget för tjejer som gör att man kan stå och kissa utan att dra ner byxorna, det påminner lite om en vattenkanna :D har dock inte testat själv, jag avskyr att naturkissa så jag håller mig hellre en hel dag om det bara är en dagstur.

Ja det är minnet av att ha läst om något sånt som är grunden för tråden, hoppas någon har testat och kan ge ett utlåtande! Jag har kommit så långt att jag konstaterat att om det kan underlätta att välja kjol när jag ska ut och köra så är jag ok med det :idea::D

Jag kan tyvärr inte hålla mig från att kissa så länge så tyvärr är tillgång till toalett/naturplätt idag en begränsande faktor när jag ska på utflykt :( Men hoppas nu få tips på lösning :)
Tanken är att pottan eller vad det nu kallas ska kunna användas om man hamnar i en kö t ex.
 
Det finns en potta som man kan kissa i stående, tror apotea har. Det finns även påsar med hållare och nån slags material i som suger upp kisset, dem knyter man ihop och slänger i soptunna. Vet inte om apotea har såna.
 
I dessa tider av kortdistansresande tänkte jag ta tillfället i akt att göra dagsutflykter till ställen jag inte besökt förut. Det kommer bli en hel del bilåkande och matsäcksätande. Så långt är det klart med kylväska, isvatten och lämplig mat. Men vad är era bästa tips angående toabesök, om man inte vill besöka en mack eller bli myggbiten alternativt bortvirrad medan man knatar utom synhåll från stigen eller parkeringen. Funderar på någon modern variant av potta, någon som erfarenhet av det? Helst skulle jag ha någon variant där det är möjligt att diskret kissa i bilen och sedan tömma "pottan" när jag får tillfälle, hur det ska gå till har jag dock svårt att se framför mig :D

Andra bilsemestertips tas också gärna emot!
På jobbet har vi nåt som heter Whoopi, en kisspåse med något medel i som gör att kisset stelnar till en gel. Slängs i soptunna vid tillfälle. :)
 
Har sökt runt lite på nätet och beställt både påsar och potta nu, så får väl göra en egen utvärdering sedan :) Verkade inte finns så mycket att välja på, så lika bra att slå på stort och testa...! Köpte nu också en hållare till påsarna så att man inte behöver hela pottan med sig. Tydligen ska man även kunna sitta ner och kissa med den, men det verkade lite bökigt (men framtaget för om man inte kan stå upp, och då är det ju bra).

@Linta hittade inte Whoopi-påsarna att köpa, men det verkar vara liknande koncept som Pipinette. Smart att kunna använda dem till kräkningar också, borde de jag köpte också göra då! :up:
 
Oj vilken tur att jag inte blev lokförare som jag hade tänkt bli :o Måste ju vara helt olidligt att inte ens kunna gå på toa vid kortare stopp. Hur gör en om en bli akut dålig i magen? :crazy:
Då får man göra som björnen ;) nämen kollektivavtalen hos de större arbetsgivarna reglerar körtiderna, 5-5,5 h. När vi har rast har vi givetvis tillgång till toalett i rastlokalen. Är det riktig kris längs vägen får man be att få gå på sidan på lämplig station(det kryllar av öde mötesställen i skogen) och pinka på banvallen/i diket. :)
 
Det finns ju en lösning framtaget för tjejer som gör att man kan stå och kissa utan att dra ner byxorna, det påminner lite om en vattenkanna :D har dock inte testat själv, jag avskyr att naturkissa så jag håller mig hellre en hel dag om det bara är en dagstur.

En shewee? Har inte testat men är nyfiken, det talades en del om den bland tjejcyklister när den kom.
 
Ja det är minnet av att ha läst om något sånt som är grunden för tråden, hoppas någon har testat och kan ge ett utlåtande! Jag har kommit så långt att jag konstaterat att om det kan underlätta att välja kjol när jag ska ut och köra så är jag ok med det :idea::D

Jag kan tyvärr inte hålla mig från att kissa så länge så tyvärr är tillgång till toalett/naturplätt idag en begränsande faktor när jag ska på utflykt :( Men hoppas nu få tips på lösning :)
Tanken är att pottan eller vad det nu kallas ska kunna användas om man hamnar i en kö t ex.

Förstår att det blir en begränsande faktor då 👎🏼
Verkar som att du fått tips på lösning i alla fall, du får gärna säga till om någon är kanon!

Jag har egentligen inga problem med att kissa ute, tycker bara det är så meckigt att ha med papper och spade, och att det känns ofräscht utan... men finns det något som fungerar smidigt vore det ju klart värt att testa! Jag är mycket i skogen och ofta hela dagar.

Häromdagen var vi iväg på hundträning mellan 8-18 och jag drack 1,5 liter vatten och 1 stoor termos med kaffe under tiden. Var sprickfärdig när jag kom hem :laugh:
 
Sådana finns. Jag kissar dock 100 gånger hellre i skogen. Pappret SKA gömmas efteråt
En liten, liten ihopfällbar spade följer med mig på längre vandringsturer ifall man större behov behöver göras.
Pappret SKA tas med tillbaka och slängas i sopor där sopor slängs. Använd plastpåse.
Detta är viktigare ju längre norrut man kommer, ju längre förmultningsprocessen är.
På kalfjäll kan det ta 10-15 år för toapapper att sluta vara toapapper, även om det är 'undangömt'.

Om detta är ett problem, använd grönmossa istället för papper.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp