Jag har laddat ner appen truecaller å slipper i stort sett alla telefonförsäljare efter det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men, en app som vill ha tillgång till alla mina kontakter? För det vill den, säger den när jag tänkte ladda ner den.. Nej tack, jag vill inte ge mina kontakter till en app.. Finns det inget annat sätt?Säger som @CillaW - ladda ner Truecaller så är det enkelt att blockera oönskade nummer!
För att de pratar om mitt mobilabonnemang med Telia! Första snubben som ringde (den jag svarade på) förklarade att jag nog skulle få massor av samtal idag (?!?) men att jag då skulle förklara att jag redan pratat med honom och uppge hans namn xx....... Jag utgår ifrån att de andra också är från Telia, när jag kollar upp numren står det att de är företag som bedriver telefonförsäljning, ett av dem hade ett namn som hade Telia--- i namnet men det lät obekant. Och TIO inom loppet av 6 timmar brukar jag inte få en vanlig dag.......
Men, en app som vill ha tillgång till alla mina kontakter? För det vill den, säger den när jag tänkte ladda ner den.. Nej tack, jag vill inte ge mina kontakter till en app.. Finns det inget annat sätt?
Men jag tror inte detta är Telia själva, då skulle det stå när jag kollar numret. De är företag som jobbar med att sälja åt andra. Tänker jag.
Man kan spärra om man har Truecaller också. Himla smidigt.
Första snubben som ringde (den jag svarade på) förklarade att jag nog skulle få massor av samtal idag (?!?) men att jag då skulle förklara att jag redan pratat med honom och uppge hans namn xx........
Hahaha!!! Så intressant! Nästa gång kanske jag ska säga att jag ("hon") tyvärr avlidit?Misstänkt: killen vill inte försämra sin säljstatistik och registrerar dig som "återkom om x timmar" troligtvis var det inte hans namn.
Alternativ två: det är något fel och det registreras inte att du tackat nej. Inte speciellt troligt dock.
Det är inte Telia som ringer. Det är ett telemarketing företag som får i uppdrag av Telia att ringa med en viss kampanj. När de får uppdraget får de också en lista på vilka som ska ringas där uppgifter finns som inte vem som helst borde ha tillgång till...
När säljarna ringer är det ofta så att de begär samtal. Det innebär att en växel ringer upp en massa nummer och när någon svarar kopplas samtalet till en tillgänglig säljare. Det är anledningen till att ofta när säljare ringer hinner man svara innan de hör en. Fruktansvärt irriterande...
När samtalet är slut registrerar man om kunden tackat ja, nej+anledning att den tackat nej eller bortfall=kunder som ska tas bort ur listan. Även där ska anledning registreras.
Nu vet jag inte om jag svarat på din fråga men lite om hur telemarketing kan fungera. Nix och att uppge att den de söker dött är tyvärr de bästa sätten att bli av med eländet...
Mvh föredetta telefonförsäljare som hatade sitt jobb från första dagen och endast jobbade kvar för att ha råd att ha kvar sin häst...
Jag har stängt av accessen till kontakterna för truecaller. Så borde gå för fler?
Hahaha!!! Så intressant! Nästa gång kanske jag ska säga att jag ("hon") tyvärr avlidit?
Det är anledningen till att ofta när säljare ringer hinner man svara innan de hör en. Fruktansvärt irriterande...