Ni som har hästar med spatt..

Baldihanna

Trådstartare
Hur fungerar era hästar med spatt? Även de som glidlederna växt ihop på, är de stelare än andra? Kan ni träna som vanligt och hur brukar ni lägga upp ridningen?
Detta undrar jag för min egna häst har nyligen fått diagnosen spatt, i nuläget är hon halt men vi ska på återbesök om ca en månad och se om glidlederna har börjat växa ihop. Om dom inte har det så måste vi ev. ta bort henne (enl. veterinär).
Har sökt runt lite men skulle vilja ha lite nya och fler svar, jag blir tacksam om du tar dig tid att svara! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
764
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Är det någon här som har en häst som blivit opererad för spatt? Min häst kommer opereras inom kort och jag undrar lite om hur...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Biet
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 907
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka