Ni som är bra på sömnmediciner

mandalaki

Trådstartare
Jag har till min förvåning börjat sova bättre på Atarax, som jag rotat fram ur gömmorna. (När jag först fick dem för några år sedan hjälpte de däremot inte alls).

Nu undrar jag: om det är en kväll då jag har särskilt svårt att somna, är det farligt att förutom Atarax ta en Zolpidem?

(Det gäller natten efter en migränattack, jag ligger i halvdvala genom hela anfallet så sömnen blir förstörd natten efter. Vilket ibland gör att jag måste vara hemma från jobbet ännu en dag).

(Kära google, kan man få be om lite träffsäkerhet? Det är inte Microlax jag behöver så byt gärna annons i den här tråden)

Jag har haft kombinationen atarax med både imovane och stilnoct (dom två sistnämnda vid olika tillfällen, inte alla tre samtidigt) så det ska inte vara några bekymmer :)

Har fortfarande atarax som vid behovsmedicin till sömnen och tar den då med min stilnoct.

Du använder inga andra mediciner?
Atarax har en bieffekt på hjärtrytm som gör att den sedan 2015 fått mer begränsningar i hur den ska användas med andra mediciner, inte just zolpidem då men t ex antidepressiva läkemedel (citalopram) och hjärtmediciner.

Du använder inga andra mediciner?
Atarax har en bieffekt på hjärtrytm som gör att den sedan 2015 fått mer begränsningar i hur den ska användas med andra mediciner, inte just zolpidem då men t ex antidepressiva läkemedel (citalopram) och hjärtmediciner.
Aha, bra info. Tack. Nej, inga SSRI. Det närmaste jag kommer hjärtmedicin är att jag i perioder tar betablockerare som förebyggande mot migrän. Är det något som skulle vara riskabelt i det här sammanhanget.

Lergigan innehåller prometazin och tillhör gruppen antihistaminer.
Lergigan blockerar effekten av histamin, ett ämne som finns i kroppens vävnader och som bland annat utlöser klåda vid allergiska reaktioner. Liksom många histaminblockerande ämnen har Lergigan även en lugnande effekt. Lergigan är inte beroendeframkallande.

FASS

Majoriteten har ju svarat helt korrekt.
Det skrev jag inget om? Men jag uppfattade det som en fråga angående betablockeraren som jag inte tror någon har svarat på?

Sen är det ju pålitligare att helt enkelt skriva in sina mediciner där, än att höra vilka bukefalister som kombinerat vilka mediciner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka