Ni med stora sadlar!

MittNyaJag

Trådstartare
Butterflyskirt och så vidare..
Vad har ni för paddar under era sadlar?

Jag har en rätt rejäl sadel, butterflyskuren, och skulle behöva köpa en ny, riktigt bra, pad.
Kruxet är bara att den helst skulle behöva vara minst 34" och kanske till och med 36" lång och det verkar hopplöst att hitta?

Har ni några tips? :)

Sv: Ni med stora sadlar!

Nu har jag ingen aning vilka mått det är på våran sadeln men den är rätt stor.
Vi har en pad från Classic Equine (biofit) som ligger bra under den. Nu kanske du inte behöver en biofit pad men jag gissar att andra modeller från CE är ungefär lika stora

Här ser man på ett ungefär...

32618870.jpg

Jag har en Reinsman TackyToo som är 32 lång. Sista randen i mönstret är svart så det syns inte riktigt var den slutar men sadeln ryms inom padden.:)

685f5bff.jpg

10c9c384.jpg

Svarar alla, har provat kompisens tacky too som jag tror är 32 lång och den är mer eller mindre "kant i kant" med min sadel, har oxå hör det som 4BarsRR pratar om att padden ska vara rätt många tum längre än sadeln, minst en tum fram och en bak och då är jag på minst 34" i längd där sadeln är som längd.

Var köper duCorrecTOR?

Kollar amerikanska marknaden just nu och har hittat några från Classic Equine som finns i upp till 34x38... Hittar dock ingen svensk återförsäljare?

Senast ändrad:

Bonanza har ullpaddar i olika färger och mönster från Classic Equine i måtten 33x38 och 34x38 :)

Vi har nogle stor roping sadler. Vi bruger ALDRIG andet en CorrecTORen. Den fåes op til 34" i længde og skal helst være 5-6" længere end selve sadlen. Det fleste lang sadler er 28" i længde.

Det är väl iochförsig inte så konstigt att man använder det märke man är återförsäljare av ;)

*kl*
Ajaj vilket pris bonanza hade på paddarna! Där får det bli en USAorder tror jag minnsann...

4Bars, danska är inte riktigt min grej, menfår kika med än dag med mer ork. Har för mig jag orkade läsa lite om dem förut någon gång..:)

Och jag använder konturskurna Diamond Wool paddar till mina sadlar, båda med butterfly skirt. En Dale Martin och en Continental. Har ca 3-4cm tillgodo både i fram och bakkant :laugh:

Vi brukar vara ett gäng som kan beställa grejjer ihop från staterna och då brukar man kunna spara rätt många slantar trots tull och moms,men är man själv kan det vara svårt att få ekonomi på det. :)

Bismark! Vart har du köpt diamond wool? Kikat på sådana förut men hittadedem bara i USA...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Shpongle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka