Ni får hålla tummarna ikväll...

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

...för idag ska jag gå ut utan barn!

Vid 19 ska jag på middag tillsammans med mina jobbarkompisar och jag ska INTE ha med Sara. Nu planerar jag stenhårt på att det här med amningen ska funka så att jag kan amma vid kl 13, kl 16 och strax före 19. Pappan lämnar och hämtar mig efter 3 timmar och om dottern är extremt hungrig får jag väl amma i bilen direkt efteråt... (i allra värsta fall kommer han förbi tidigare och jag får gå ifrån middagen för att amma). Men jag hoppas verkligen att jag får ihop det! Har vi riktig tur sover hon längre än 3 timmar när jag är där. Hon brukar ju ha en längre sovperiod mitt på dagen, vilken då inträffar i samband med en biltur eller barnvagnspromenad, så sånt ska jag undvika idag... :D

Åååå vad kul det ska bli :bump: :bump: :bump:

Kan förresten berätta att vi var på fest i lördags och Sara skötte sig som en riktig ängel. Det var en sisådär 40 personer på festen och två bebisar. Några gånger under middagen pep det till från barnvagnshörnan och varje gång var det den andra bebisen *skadegladsmiley*. Lagom efter middagen var det dags för Sara att äta (vilket vi fick fixa på toa... :eek: ) och sen somnade hon om. Och det trots att det i den lilla lokalen var disco... Hur cool som helst. Hon vaknade igen några timmar senare för mat och var då även vaken litegrann och beundrades av alla. Men hon var hur glad som helst då och jag tror jag inte hörde ett enda ordentligt skrik på hela kvällen. Å så kul vi hade det! :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Klart att det kommer att gå bra,dessutom tycker jag att du planerat bra,och det kommer man långt med...Ha en jättetrevlig kväll...

mvh Zaria
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Vad roligt att det gick så bra senast och hoppas det går bra ikväll också! Jag håller tummarna. Vår lilla Alfred (9 dagar) är skitsvår att väcka när vi vill att han ska ammas. Han gick ned rätt mycket i vikt i början så vi var liksom tvungna att väcka honom efter 2-3 timmar för mat (han kunde sova bort det lätt). Men att få honom att verkligen suga och suga sig mätt är skitsvårt. Han vill bara sova och somnar hela tiden vid vissa tillfällen. Tala om Trötter! ;)
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Det är klart de klarar sig i tre timmar med sin pappa :)

Ha det så kul!


Fast jag funderar på den där förra festen du skrev om. Fler bebisar med men du var tvungen att sitta på toa och amma ??

Hade jag ALDRIG gjort.

Kan man ha kul med folk som inte tål att man matar sin bebis bekvämt :confused:
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Det var två bebisar med (den andra var ungefär lika gammal som Sara) och jag var väl inte direkt TVUNGEN att sitta på toa och amma, men det var en ganska liten festlokal, i princip fyrkantig, med en jätteliten hall (där jag satte mig först men den andra mamman hävdade bestämt att jag skulle få mjölkstockning när festdeltagarna skulle gå ut och röka - just när jag satte mig där var det tal och därför inga som varken gick på toa eller ut och rökte). Jag hade ingen större lust att sätta mig mitt bland de ätande (mest för min egen skull alltså) och amma. Gillar inte själv att visa upp mina bröst hur som helst. Festdeltagarna hade nog överlevt...

Andra gången satte jag mig med ryggen till i ett av hörnen av lokalen(då var middagen över och de hade ändrat lite på hur borden stod) men då kom en överförfriskad tjej och doppade hela sitt ansikte i mitt bröst och gulligullade så att min dotter nästan tappade taget ( :( ) så jag föredrog faktiskt toaletten där det var lite lugn och ro.
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Ja jag hoppas verkligen att hon är vaken just kl 16 och kl 19. 13-amningen är precis avklarad och det gick ju bra (nu sover hon så det är också perfekt - ska passa på att laga lunch nu). Timing is everything!
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

När mina var små och jag var nånstans så brukade jag låta den som var barnvakt komma dit med bebisarna så att jag kunde tanka dem. Plättlätt. Från 2 månader åt de dessutom från flaska, ännu bekvämare.

Jag skulle bli tokig om jag hade ett tidschema som måste passas, och då skulle det garanterat spricka.
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

*KL*

NEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!

En kollega ringde precis och berättade att middagen var inställd (eller snarare framflyttad). ÅÅÅÅ så tråkigt, jag som verkligen såg fram emot detta! :cry: :cry: :cry:

(så ni kan väl släppa tummarna nu då. :( )
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Ja det blir det med all säkerhet. Hoppas jag kan då bara. Har nu dessutom förberett med att köpa färdiglagad Baby Semp och tänker träna bebben en gång i veckan med att äta från flaska, så att det verkligen går bra för mig att vara borta.
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

HALLÅ!!!

Nu, nån månad senare SKA jag verkligen ut med jobbet. OJ OJ OJ så skoj!!! :banana:

Mjölk är utpumpad, maken instruerad och dottern har fått lite extra gullligull! Men sen ska det ut och sviras... Ååå så kul det blir!!! :)
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Du förtjänar en blöt kväll! Hoppas ni har kul!!! :banana:




MAMMA, fd. Jossan :angel:
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Halloj, så sitter man här, lätt bakfull och trött. Naturligtvis vaknade dottern två gånger inatt (normalt en el ingen) och ville ha mat (flaska)... Men det får väl vara värt det. Vi hade ju roligt. :banana: Fast undrar om jag inte tar bilen nästa gång; det blir ju så mycket enklare att komma hem då... :angel:
 
Sv: Ni får hålla tummarna ikväll...

Vad kul att du hade kul! ;) Jag inbillar mig att första tillfället man ska ut och svira efter att ha blivit mamma är den gången som är roligast och den man ser fram emot mest. Sedan tror åtminstone jag att jag kommer att återgå till hur jag var innan. Kör gärna för det är bekvämt och så slipper jag huvudvärken! :D

/Timsetim (96 dagar till bf :eek: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 691
Senast: fejko
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: Ajda
·
Övr. Barn 32 udda trådar: 1. Ska jag förneka för min synska dotter att vi har spöken i huset? 2. Jag är för tjock för sex. 3. Har haft...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 203
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp