ngn med hittekatt?

Sv: ngn med hittekatt?

monkanrox skrev:
jag har en hittekatt, när jag hittade honom var han smuttsig, mager och utmärglad (hittade dock inte ägaren, trots öronmärkning!). nu är hur fet som helst.
Han sover allra helst under täcket tillsamans med mig..titta så go han är: http://i6.photobucket.com/albums/y245/monrox/Platon/hemma_skartorsdag_008.jpg
(länkar eftersom bilder är så stor)

Någon mer som ha hittekatt?

Precis så var det för oss med en hittekatt! En lördagsmorgon gick min pojkväns mamma ut med hunden och såg en jäättemager liten kisse. Hon kunde inte hälsa på katten, den var lite rädd av sig. Hon tog in hunden och sa till mig att hon hade hittat en katt. Vi gick tillbaks till katten med lite mat och då kom hon genast fram. Hon frågade om vi skulle ta in den för att den var så mager. Jag tyckte att vi tog in den och gav den lite mat så det gjorde vi. Man såg precis alla ben på kroppen och hon såg ju ut att bara vara en liten unge! :eek: Nu var det så att vi har andra katter och den här lilla magra kissen fick då ett eget rum med kattlåda, mat och vatten. Vi matade henne med jämna mellanrum, samma dag duschade vi av henne för hon hade sån äcklig päls! :crazy: Hon såg då ännu magrare ut! Vi kunde inte ha henne kvar utan lämnade bort henne till en som kunde hitta ett hem åt katten. Hon fick ett nytt hem men kom snart tillbaka till oss då hon var sjuk(spydde blod mm). Hon fick avlivas.
Den här katten var också öronmärkt och till slut fick vi fram en ägare och ringde hennes nr. (detta hände såklart innan katten avlivades). De i telefon sa bara att det finns inte någon som heter så. Vi försökte att lämna henne till ett katthem men de hade fullt. :( Så hon är i katthimlen nu.

Hej

Min första katt "mormorkatt" är kanske inte en hitte katt men något liknande. Min mamma som bor i en en bit utanför Göteborg hade uppmärksammat hur ett gäng ungar var elaka mot en liten kattunge dag ut och dag in. Dom satte den i en gunga och skickade iväg så kattungen trillade av, dom stoppade ner den i en soptunna m.m.
Hon ringde tillslut till mig, (och jag var ingen kattmänniska).
Men djurvän som jag är satte jag mig i bilen körde dit och gick fram till ungarna och sa "att nu får det fan vara nog". Stoppade in den lille katten som max var 7 veckor och vettskrämd i bilen och körde hem.
Ångrade mig lite på vägen hem då jag inte talat om till min make vart jag åkt. Men han smälte helt när han såg henne. I börjar var hon så svag så vi fick hissa ner lakan från sängen så hon kunde klättra upp.

I dag är hon mormor och skyldig till ytterligare 6 st katter i familjen. Och kattmänniska har jag blivit!

Om man har hittat en utekatt bör man alltid sätta in en annons om att man har hittat en katt, med foto och signalemente.
www.katthemmet.nu finns det en efterlysningssida och länkar till en massa efterlysningssidor.

Den kissen du har hemma kan vara någons älskade katt som har kommit bort.

Idag har vi lyckats fånga in en katt som vi har sett gå omkring här i ca 2 månader. Han är så fin! Röd med vitt på bröstet. Ser ut som en Norsk skogskatt. Vi sa först att han skulle bo i garaget, ca 15 plus där inne. Men sen tyckte jag synd om honom så nu är han inne i ett eget rum i huset :)

Vi var så glada och hade redan innan fångsten nästan bestämt att han skulle få bo hos oss. Efter att vi suttit med honom ett tag så började jag kolla igenom honom lite. Han hade ju en öronmärkning! Jag blev faktiskt :cry:

Har hittat ägaren på SSK hemsida. Men en liten djävul inom mej hoppas att de inte vill ha tillbaka honom :devil:

Ska ringa 114 14 imorn och se ifall de har nummret

När jag flyttade in in mitt nuvarande lilla hus så hade en katt flyttat in i min nya grannes vedförråd.. Deras egna katt var måttligt road av att det hade bosatt sig en ny katt i HANS vedförråd.. :eek: Detta var mitt i vintern och kaaaalllt... Det nya tillskottet blev döpt till "vebodkatten".. De försökte att leta efter någon ägare men när de frågade runt bland grannarna så fick de höra att "jaså hon bor hos Er nu... ja, hon har strykit runt oss i några veckor förut"...

Nåväl, när jag flyttat in åkte jag dit och hämtade hem "vebodkatten" och därefter bor hon hos mig! Vintern tillbringar hon i min säng (och då menar jag HELA vintern) :D .. Sommaren kommer hon bara "förbi" och blir fästingfri... :) Jag har försökt att hitta ev ägare men utan resultat.. Någon har iallafall kastrerat henne och det upptäcktes när jag lämnade in henne för detta.. :grin:

Nu har "vebodkatten" bott hos mig i ett par år, en sommar hade hon vandrat långt och jag fick hämta henne vid en sommarstuga där hon blivit utfodrad hela sommaren.. :grin:

Jag har iallafall gjort vad jag kan för att hitta ägaren, satt upp lappar och pratat med folk runt omkring i området..

Hittade en annan katt en sommar som fått kattungar på ett höloft, hon var troligen en "sommarkatt" då det huset ligger väldigt ensligt till, lämnade kattmamma + tillhörande ungar till Katthem där de blev omhändertagna. Försökte även i detta fall luska ut någon ägare utan resultat.:(

Jag hittade min katt precis när han blev utslängd ur en bil. Kom körandes på en grusväg och skulle till stallet en dag när jag ser en röd bil som parkerat utmed vägen. Funderade på vad de gjorde eftersom de snabbt öppnade bildörren och sedan stängde den igen och körde iväg som om de haft eld i baken. När jag såg mig omkring fick jag se en mindre katt som satt uppe i skogen och såg sig förvånat omkring. Jag stannade och gick fram till katten som villigt lät sig infångas.

Vi skulle absolut inte ha någon katt men efter att dottern träffat honom stod det inte i vår makt att lämna honom igen. Han är en jättefin vän som alltid är snäll och aldrig använder vare sig tänder eller klor. Älskar att väcka husse på natten och bli kelad med. Husse som alltid avskytt katter tycker att han är underbar. Vi uppskattar vår vän mycket.

De som släppte ut honom hade förmodligen haft honom som sommarkatt. Bilen var danskregistrerad och det bor en hel del danskar här runt omkring på sommaren. Eftersom det var höst skulle de väl åka hem igen och kunde kanske inte ta med honom. Deras förlust - vår vinst.

Detta är Kompiis, han blev dumpad utanför Skara djursjukhus tillsammans med sin bror 98. Då var de ca 8 veckor gamla. Min gamla perser hona tog sig an honom, hon fick till och med mjölk, så han diade henne.
IMG_0013kompiis.jpg

Min mamma har en kompis som får hittedjur och beslagtagna djur av polisen, nu senast 47 (!) taxar från Trelleborg. Därifrån fick vi våra två hittekatter. De lämnades i en låda på en parkering när de var ca. 4 veckor gamla och vi tog hem dem när de var 5 veckor.

S5030376.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka