Sv: ngn med hittekatt?
När jag flyttade in in mitt nuvarande lilla hus så hade en katt flyttat in i min nya grannes vedförråd.. Deras egna katt var måttligt road av att det hade bosatt sig en ny katt i HANS vedförråd..
Detta var mitt i vintern och kaaaalllt... Det nya tillskottet blev döpt till "vebodkatten".. De försökte att leta efter någon ägare men när de frågade runt bland grannarna så fick de höra att "jaså hon bor hos Er nu... ja, hon har strykit runt oss i några veckor förut"...
Nåväl, när jag flyttat in åkte jag dit och hämtade hem "vebodkatten" och därefter bor hon hos mig! Vintern tillbringar hon i min säng (och då menar jag HELA vintern)
.. Sommaren kommer hon bara "förbi" och blir fästingfri...
Jag har försökt att hitta ev ägare men utan resultat.. Någon har iallafall kastrerat henne och det upptäcktes när jag lämnade in henne för detta..
Nu har "vebodkatten" bott hos mig i ett par år, en sommar hade hon vandrat långt och jag fick hämta henne vid en sommarstuga där hon blivit utfodrad hela sommaren..
Jag har iallafall gjort vad jag kan för att hitta ägaren, satt upp lappar och pratat med folk runt omkring i området..
Hittade en annan katt en sommar som fått kattungar på ett höloft, hon var troligen en "sommarkatt" då det huset ligger väldigt ensligt till, lämnade kattmamma + tillhörande ungar till Katthem där de blev omhändertagna. Försökte även i detta fall luska ut någon ägare utan resultat.