Newforest hingst

HannaPP

Trådstartare
Hej. Jag funderar på att betäcka vårat newforest sto e: winsomes adrian. Är sent ute men inte för sent hoppas jag. Jag har bara avlat på halvblod så jag undrar om någon av er kan ge mig tips på hingst och hur går man till väga i newforest aveln är det semin som gäller eller naturlig betäckning?

Mvh Hanna

Sv: Newforest hingst

Hej. Jag funderar på att betäcka vårat newforest sto e: winsomes adrian. Är sent ute men inte för sent hoppas jag. Jag har bara avlat på halvblod så jag undrar om någon av er kan ge mig tips på hingst och hur går man till väga i newforest aveln är det semin som gäller eller naturlig betäckning?

Mvh Hanna

Hej!
Du har en fantastisk hingst inom räckhåll på naturlig betäckning. Esse stuteri Willoway Goldigger finns i Skörtorp på Orust. Det finns nästan inga NF hingstar på semin. Vidare finns Rolökke Fixe i Herrljunga och Li Jolly Roger i Tidaholm. Om du går in på newforestföreningens hemsida så finns alla hingstar som löst licens under hingstnytt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka