Nekande av tävlingsstart?!

flurrizen

Trådstartare
Nu vill jag ha snabb hjälp!

Jag har blivit nekad att starta på en tävling, utan anledning till det.
Av banbyggaren som jag känner sen innan och inte kommer överens med.

Får man göra så om det inte finns ngn anledning till det?
Mer än att man inte kommer överens med denne i fråga?

hittar inget om det på ridsports sidan..

Sv: Nekande av tävlingsstart?!

det låter ju helt sjukt!:eek: Moget av banbyggaren.... Det kan ju inte vara tillåtet!

Nekad på plats? Du har stått vid insläppet och banbyggaren har kommit och sagt att du inte får hoppa? :confused: Vad sa överdomaren?

Jag har inte svaret på din fråga men jag tycker det låter underligt att banbyggaren nekar start. Är inte det domaren/överdomarens beslut att ta? Utan anledning dessutom.. Sa banbyggaren bara att du inte fick starta? H*n gav ingen anledning alls?
Vad var det för tävling? Licens eller klubb?

har inte tävlat ä.

tävlingen är på lördag, stod med i startlistan igår men struken idag.
Ringde till en av dom som anordnar och hon sa att han (banbyggaren och tyvärr ägaren till gården där det hålls) hade jag sagt jag inte var välkommen dit.

kl

Letar och letar på förbundet, men hittar ingenting.

Någon som vet?

jag skulle försöka maila till förbundet och anmäla, låter helt sjukt att en klubb som är ansluten till förbundet skall kunna göra så. Det handlar inte om bortlottning?

Nej ingen bortlottning.
Jag känner banbyggaren sen innan och vi kan säga att vi inte alls kommer överens, men tycker inte det ska spela ngn roll.
Jag har ju inte gjort något fel, hästen är helt frisk och skulle aldrig komma på tanke att bestraffa hästen så illa att jag blir avstängd.

avstängningar är det väl inte enskilda banbyggare som beslutar om? Stå på dig och se till att få en rättvis behandling.

Ja det ska jag j*****rimig göra. :devil:

Har letat upp nr till olika inom förbundet och lusläst tr. Dock inte hittat ngt mer än avstängning iomed doping lr bestraffning. :confused:

Men telefontid överallt så får ta det imorn.

lycka till så skall jag med stor nyfikenhet följa denna tråden. Även om jag själv inte tävlar så är det ändå intressant att läsa.

Jag hittade ett gammalt ärende:

http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_5845/ImageVaultHandler.aspx

På sida 4:
Disciplinnämnden konstaterar att anmälda ryttare till en ridtävling har rätt att tävla och vistas på den anläggning där tävlingen äger rum. Om man anordnar en tävling sanktionerad av Svenska Ridsportförbundet har man ingen rätt att hindra ryttare från att deltaga. Klubben som anordnar tävlingen skall se till att förbundets regler följs. Detta gäller även då tävlingen äger rum på en privat anläggning.

Ja precis. Såg detta med..

kl

Men nu är det iaf fixat. Ringde RF som i sin tur ringde tävlingsledaren och överdomaren. Så nu är det grejat, jag startar som jag ska. :D

Det gäller att vara envis och stå på sig i såna här lägen.

Tur att jag är född sån. :p

Tack för hjälpen alla! :bow:

bra att du stod på dig. Viktigt också att du kontaktade rf då de verkligen inte får göra sådär. :bow:

Hur gick det på tävlingen? :)

Det gick bra, :D kom 2 utanför placering med 62,7 straff. 2,5 straff från sista placering. Så jag är nöjd! Svår bana med snäv tid, hade 7,2 straff där och hade ändå högt tempo. Men som sagt, nöjd! :D

Tycker det är hemskt att dom ska få bete sig så här... Råkade ut för liknande här hemma när jag skulle tävla. Kanske inte riktigt lika illa men det vart prat om att jag inte var välkommen osv.....När jag sen kom på 2:a plats i högst klassen tittade inte prisutdelaren på mig ens, sa grattis till dom andra men inte till mig...allmänt sura vart dom....så jävla dålig stil tycker jag.

"som man bäddar får man ligga"
"What goes around comes around".

Ja det är verkligen märkligt att folk markerar mot dig efter hur du betett dig..

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 013
Senast: Bison
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar