Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mizz

Lagom till tvåårstrotset har nu dottern lärt sig säga klockrent Nej som går genom märg och ben.
Det går inte en minut utan att detta ord kommer smygandes, slungandes eller skrikandes genom luften.
Hör jag ett Nej till snart så spacklar jag igen öronen.
Men det är ju klart, då missar jag ju charmtrollets verbala eskapader mellan alla nejen.

Hur har/hade ni det under tvåårsperioden?
 
Sv: Nej

:bow:

Jag vet precis hur du har det. Om jag hör ett till NÄ snart så tror jag att jag hänger mig från närmsta lyktstolpe.

På nåt sätt så överlever vi.... kanske....
 
Sv: Nej

Jag kommer faktiskt inte ihåg så noga, men det var ofta jobbigt. Efter 3 årsåldern blev det väldigt lätt, man kunde ju förklara saker så att hon förstod! Att gå o shoppa tillsammans med henne är som en dröm, det är som att vara tillsammans med en väldigt kär vän.:love:
Om lite mer än halvår sådär, är det dags för lillebror att fylla 2, man får väl trösta sig med att dom är väldigt goa emellan sina NEJ!;)
 
Sv: Nej

Vi är där nu :crazy: ;)

Det där NEJ:et känner jag igen och tipset med att spackla igen öronen nappade jag på!! :bow:

Förövrigt är han otroligt charmig I ALLA ANDRAS NÄRVARO och utbrister glatt JAAAA till allt men när man kommer hem och är hemma med sin mamma och pappa...då förvandlas man till ett MONSTER på en millisekund och kan bara säga NEJ :devil:

Idag är jag stolt över min prins då farbror doktorn fick rita ut hela operationskartan för morgondagen på lilla magen utan att han rörde en fena när doktorn var klar säger Theo: "FIIIIIN" och ser strååålande glad ut :D *mitt lilla troll*
:love:
 
Sv: Nej

Operationskarta, det lät inte kul. Hoppas det går bra *håller alla fingrar och tår*
 
Sv: Nej

Nej inte så kul men inget allvarligt änsålänge :crazy:

Pappa och son sover på sjukhuset och jag är hemma=kan inte sova :smirk:

Kom på en sak till som Theo är nybliven "x-pert" på att göra :idea: Svara ja och nej på frågor kan han ju åsså.

Ett x-empel från idag.

Doktor: Jaha så du går på dagis?
Theo: JAAAA :)
Doktorn: Tycker du det är roligt på dagis?
Theo: JAAAA :)
Doktorn: Har du några roliga kompisar på ditt dagis?
Theo: NEJ! :mad:
Doktorn: Vill du äta pannkakor till middag ikväll?
Theo: NEJ :mad:
Doktorn: Fiskbullar?
Theo: JAAAA :)

Lite insideinfo: Theos favoritmat är PANNKAKOR och han AVSKYR FISKBULLAR och vi hade skvallrat om middagsmenyn för farbror doktorn...

Grejjen är den att han precis "lärt" sig svara ja och nej på VISSA frågor...dom här var lite svåra så han chansade...det såg vi allt men lika glad för det var han :p
 
Sv: Nej

Joru, jag jobbar som au-pair och ett av barnen som jag har hand om är mellan 1½-2år och flera gånger(läs MASSA gånger) så kommer det en hand å ett finger och ett NO!!(engelsktalande familj då jag är på irland)
Å mat är ett krångel han vill bara mata sig själv, man får inte hjälpa till(vilket inte är så bra då det kan hamna lite varstans)
Å val av mat är banan:NO äpple:NO Puré:NO Barnmat:NO Bran Flakes:YES! eh NO!!(han ångrar sig ofta efter första skeden *suck*

Men men det går väll över det också, men jag tycket faktiskt inte att det är så himmla farligt. Det går över.. :)

(skönt säger jag som lämnar familjen om 1½mån men jag kommer faktiskt sakna denna unge :love: )
 
Sv: Nej

När Felicia var 2 år så var hon som vanlig. Visst hon hade sina stunder,mne det var inget man knappt märkte något. I Julas fyllde hon 3 år och nu börjar hon säga emot en del,men som sagt så märks det inte så mycket.... Man har sett andra barn när man har vart ute och blivit lite uppskrämd...Men det har gått bra.
 
Sv: Nej

*skrattar* Ja NEJ perioden har vi oxå haft! dottern är 2½ (2år 8mån)
och är som tur var på väg ur den!

Tror vändningen kom när hon började inse att säger man Nej när mamma frågar:
-vill du ha glass?
Då är man ganska körd. Så efter ett tag smög sig ett lite Ja in :)

Men hon hade en period vid två som bara var NEJ på allt! :o jag undrade ett tag om hon inte kunde säga Ja överhuvud taget. Och samtidigt var det en massa vredesutbrott, ligga på golvet och illvråla och sparka när hon inte fick som hon ville.

Men sen insåg hon att det är bättre att vara diplomat och nu har hon minsann lärt sig att blinkar man med ögonen och säger "snälla mamma, glass? Tack!" så funkar det mycket bättre.

Nu är hon inne i en "kan själv" period och en "är inte klar än" period :)
 
Sv: Nej

Åh puh, jag har också en snart tvååring hemma... Hon är gaaaanska jobbig i bland, kan erkännas. Det är mkt Nej och illvrål ;). Hon kan verkligen gallskrika, jag är säker på att hon blir operasångerska...

Men det känns som att det bara är att bita ihop och låta henne vara. Det värsta är att hon är så himla tuff - säger jag (som man inte ska...) att "nu går mamma ut i stallet, du får stanna här nu om jag inte får klä på dig".... Då säger hon bara "Hej då" :crazy:.
 
Sv: Nej

Jag läser era vedermödor med ett stort igenkänningsleende på läpparna. Nejet är nog inte så jobbigt om man jämför med den kommande tonårsperioden. Iaf för mig känns det som Kilimanjaro allraminst.
 
Sv: Nej

När hon börjar närma sig tre har du Rumpnisseåldern :angel:
Varför då da, till allt och inget :D
Min kompis dotter är tre år om 1½ månad och det var en massa "varför då" som kom ur hennes mun när vi var och hälsade på i lördags.
 
Sv: Nej

Barnet: Nej, pappa.
Barnet: Nej, pappa.
Barnet: Nej, pappa.
Barnet: Nej, pappa.
Barnet: Nej, pappa.
Barnet: Nej, pappa.
Mamma: Ja, pappa heter det. Kan du säga det.
Barnet: Ja, pappa.
Mamma: Du kan ju.
Barnet: Nej.

Vad säger man. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 632
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 306
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 653
Senast: mackan
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 857
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp