Naturläkemedel

E

Express_Pearl

Min häst har väldigt lätt för att stressa upp sig alltså en dam med mycket nerver. :crazy: Har någon nåt tips på hur man kn göra för att få henne lugnare? Funderade på exempelvis naturläkemedel..Kanske kan vara nåt? Isf vad för något? Kramar

Sv: Naturläkemedel

Jag har ett sto med mycket nerver. Förra året stod hon på munkpeppar hela sommaren eftersom hon är en sk "pissmärr" som svätter hela tiden. Hon blev betydligt mycket bättre och lugnare i tempramentet. Tyvär så slutade jag att ge henne det över vintern så nu måste jag börja igen och det tar ett tag innan det ger resultat. Munkpepparn ger jag framförallt för att dämpa brunsterna.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 760
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka