- Svar: 18
- Visningar: 1 612
I helgen är det hopptävlingar för ponny med deltagare från hela landet på Högbo ridklubb i Sandviken. Detta trots att Folkhälsomyndigheten rekommenderar att resandet ska begränsas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte resa betyder att man inte ska förflytta sig från en del till en annan del av landet och på så sätt riskera att sprida smitta. Det i sig har inte med kollektivtrafik att göra även om man då så klart riskerar att smitta fler än om resandet görs med eget fordon.Det var en kreativ tolkning av vad Folkhälsomyndigheten säger för något.
Inte resa betyder bara att man inte ska göra det kollektivt, och ungdomsverksamhet ska fortsätta betyder att det målet sätts över andra direktiv.
Och så fult att få det att låta som att det handlar om oro hos den resande. Missat att myndigheternas agerande gäller utvecklingen av smittspridningen på samhällsnivå, inte om individen A eller B ska slippa bli sjuk?
Ja, det är ju vad de flesta skulle säga. Men uppenbarligen delar inte dessa arrangörer den tolkningen av rekommendationerna.Inte resa betyder att man inte ska förflytta sig från en del till en annan del av landet och på så sätt riskera att sprida smitta. Det i sig har inte med kollektivtrafik att göra även om man då så klart riskerar att smitta fler än om resandet görs med eget fordon.
Självklart kan men det. Nu är detta första omgången av elitallsvenskan vilket gör det lite svårare.Det finns ju ett personligt ansvar också.
Man kan ju låta bli att åka.
Corona är mkt mer smittsamt samt mkt högre dödlighet, i alla samhällsgrupper. Läs gärna tråden om virusetVet det var en ridklubb här som hade Pay & Jump idag och de hade lite restriktioner på anläggningen, exakt vilka restriktioner vet jag inte då jag ej var där, men hörde det från en tjej som varit iväg och tävlat.
Tycker inte att det är något konstigt att man åker i väg, de bör inte finnas någon risk att bli smittad om alla är friska, är någon oärlig och åker dit sjuk då är det en annan femma.
Jag har inte sett sånt här "stå hej" (i brist på bättre ord) angående influensan, som dock inte är lika smittsam men som har högre dödlighet. Borde det inte va likadant då också (tänker på försiktighets åtgärder m.m.)?
Fast influensan kräver rätt många dödsfall också och det skrivs det aldrig något om, samt covid-19 är rätt nytt så ingen är immun mot det än och inget vaccin finns för det, så inget konstigt med det.Corona är mkt mer smittsamt samt mkt högre dödlighet, i alla samhällsgrupper. Läs gärna tråden om viruset
Fast influensan kräver rätt många dödsfall också och det skrivs det aldrig något om, samt covid-19 är rätt nytt så ingen är immun mot det än och inget vaccin finns för det, så inget konstigt med det.
Men oavsett är alla helt hundra friska när de åker på tävling som tävlande/publik bör det inte finnas någon risk för att bli sjuk, sköter man dessutom hygienen borde det vara ännu bättre.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/Fast influensan kräver rätt många dödsfall också och det skrivs det aldrig något om, samt covid-19 är rätt nytt så ingen är immun mot det än och inget vaccin finns för det, så inget konstigt med det.
Men oavsett är alla helt hundra friska när de åker på tävling som tävlande/publik bör det inte finnas någon risk för att bli sjuk, sköter man dessutom hygienen borde det vara ännu bättre.
Även om alla är helt hundra friska när de åker så vet ju ingen om de är smittade och det kommer bryta ut under tiden man är borta. Oavsett hur man beter sig på plats så är det resandet i sig som avråds av FHM, för att minskad rörlighet är en verksam metod att minska smittspridningen på samhällsnivå. Det är inte risken för att individen X eller Y blir sjuk som är det väsentliga.Fast influensan kräver rätt många dödsfall också och det skrivs det aldrig något om, samt covid-19 är rätt nytt så ingen är immun mot det än och inget vaccin finns för det, så inget konstigt med det.
Min hovis sa att man inte får rida i Italien i huvud taget för de klarar inte av att få in ridolyckor i akutsjulvården.
Det gäller endast ridning i grupp, alltså på ridskola och liknande, såvitt jag kan läsa mig till. "Those responsible for the care of a horse can still travel to care for and exercise them, either in an arena (preferably outdoors) or on a hack, provided you strictly follow the current Public Health England guidelines when visiting." skriver British Equestrian FederationSamma i Storbritannien om jag har förstått det rätt.