Näta in balkong

Trani

Trådstartare
I en hyresrätt, måste hyresvärden tillfrågas innan hyresgästen nätar in balkongen? Förutsatt att hyresvärden vet om och godkänner att hyresgästerna har katt i lägenheten?

Jag planerar flytt och balkonginnätning och undrar alltså om jag måste be om lov innan jag gör det?

Sv: Näta in balkong

Jag ringde och frågade min kvartersvärd (hyr från ett stort företag) och han va noga med att det skulle se bra ut utifrån när vi va klara och komma och titta på resultatet och godkänna. Men han har fortfarande inte varit hit - vi nätade in balkongen i maj.

Han tyckte iaf att det va bra att jag ringde. Min granne har också nätat in balkongen, men hon har inte pratat med kvartersvärden, men det spelar nog ingen större roll eftersom han inte kollar upp saken när det är klart ;)

Sv: Näta in balkong

Nej, du måste inte be om lov men om du inte har fått hyresvärdens tillstånd får du vara beredd på att ta ner det om hyresvärden misstycker.;)

Så har jag gjort dvs. satt upp utan tillstånd och än så länge har ingen sagt något. Jag var noga med att göra en brandsäker, diskret och snygg lösning som inte gör någon åverkan på fasaden.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 205
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka