När ringa vet.?

Vita_N_6520

Trådstartare
Min katt kom in för en stund sen, och hon haltar lite på ena bakbenet.
Hon stödjer på det litegrann, men går mest med det "uppe". Har även legat på det. När hon står så stödjer hon på det (lite).

Det är pyttelite svullet (lite svårt att jämföra med andra benet efter gammal skada i det) och verkar inte vara ormbett, men det skulle det kanske kunna vara?

Bör jag ringa vet. eller kan jag avvakta till imorrn?

Sv: När ringa vet.?

Jag skulle nog avvakta tills i morgon. Men ringa och rådfråga skadar ju inte.

Hmm. Hur pass farligt är det OM det är ormbett?

Hon ligger mest och sover tycker jag *orolig* :crazy:
Om man klappar på sig så åmar hon sig som vanligt dock.

Gah. Är lite extra orolig då hon fick spendera halva förra sommaren på sjukhus :crazy:

Varför vill du vänta med att RINGA över huvud taget? Överlåt till veterinären att bestämma om du behöver åka in eller avvakta.

jag tycker du kan vänta tills imorgon. eftersom katter springer och rör sig en hel del så händer det lätt att dom kan snava elelr göra en lätt vrickning. detta går oftast över rätt fort.
men är det likadant imorgon tycker jag absolut att du ska ringa :).

För att det var jour. Om veterinärerna (här) inte har nått att göra så tar dom in bara för att tjäna extra pengar.

Kan säga att det har blivit mycket bättre idag så det var nog inte så allvarligt :)
Hon går på tassen iaf. Hoppar till lite när hon blir för ivrig bara.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Fazeem
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 477
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Emmsan88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama