När man får slut på kattmat

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 7 135
Sv: När man får slut på kattmat

Jag har det nog väldigt bekvämt med mina katter. Skulle deras mat ta slut så går det bra med i princip vad som helst. Pannkaka är en favorit korv och ris eller pasta slinker gärna ner också. Hundmat går också bra.

Mia.

Det är ju smått typiskt det också!
Har vart med om en gång att det verkligen itne funnits något hemma åt dom små asen.
Då blev det statiol, men vad dom fick minns jag inte.

Nu har det blivit morgon och jag har insett att två av grynen (som inte var inne igår) inte ALLS uppskattar helstekt fläskkarré. *suck*
Så jag gjorde mig till och mixade ihop det med lite gröna ärtor och buljong.

*Mums* tänkte de första två och åt lite till. Men Lisen och Martin gav mig nobben igen. :crazy:

Det får väl bli en tripp till affären idag då. :crazy:

mandalaki skrev:
Det hoppas jag verkligen! Har precis fått iväg ett mail till Doggy nu.

Men i så fall är ju Ica verkliga pottsorkar. Tjejen i "min" butik ringde alltså till vem de nu brukar ringa på Ica centralt och frågade. Sen fick jag beskedet att de inte tillverkas längre. Om det är så att Ica bara inte tar in dem längre borde de väl kunna säga det?

Sol: Jo, jag har också sett bilder från katthemmet, det såg verkligen jättefint ut :). Vet du förresten NÅGON annan våtmat än Specific som är okej, mer än Mjau?

Husses våtfoder är helt OK, förutom varianten som innehåller socker. IAMS och Hill's 'är väl hyfsade, men jag skulle kolla upp vad de använder för konserveringsmedel innan jag gav det till katterna. Hilläs brukar kunna använda både BHA och etoxyquin.

Kolla runt lite nästa gång du handlar. Innehåller inte maten socker (i princip all mat med gelé innehåller socker), spannmål, färgämnen, E320 (BHA), E321 (BHT) eller etoxyquin (vankigast i amerikanskt foder) är det OK.

Jag har oftast fryst torsk hemma, och har jag inte det så finns det strömming i frysen. Duger det inte åt dem får de vara utan. Har inte långt till affären, men ger mig inte ut mitt i natten. De klarar en natt utan käk.

Tack!

Jag har fått svar från Doggy:

Vi har inte slutat tillverka någon sorts kattmat, så det som ICA säger
> stämmer inte!
> Gå till en Konsumaffär eller vad som hälst annat, så hittar du nog vår mat.
> Lycka till,
> med vänliga hälsningar

:bump: :devil:

Ibland tror jag de svarar så i butiken för att de inte vet och inte orkar ta reda på...

Det KAN ju vara så att det är Ica (grossisten) som slutat ta hem det. I så fall fylls det inte på i butikerna när det tar slut. Men men, det finns ju Konsum också :devil:. Inte minst för att den där tjejen borde varit ärlig och sagt precis som det var, ifall nu Ica inte tar in det längre.

Det vore ju värdelöst om ICA slutade sälja MJAU. Jag tycker att de borde stödja svensk kattmatsindustri med tanke på att det är miljö- och djurvänligare än utländsk OCH man stödjer svenska hemlösa katter.

Jo, fast de har ju fortfarande jättesortiment av Lax, Kyckling, Kalkon osv, 635 gr-burkarna. Dessutom har de de där småburkarna med ris, pasta och potatis. Det är bara "gelé med..." i 410 gr-burkar som de verkar vara på väg att lägga av med.

Tjejen i min Icabutik förklarade för övrigt för mig att "Den där maten innehåller ju 80 procent vatten, därför är den inte bra för katterna". Jag hann nästan halvvägs i min föreläsning innan hon plötsligt fick väldigt bråttom ;) :rofl:

Jag har alltid tonfisk hemma och älgkött i frysen. Jag behöver bara börja putsa älgköttet för att katterna skall bli tokiga! så, när jag glömmer att fylla på maten (Och det händer!) så blir det fest!! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka