När köper folk kattungar?

Sv: När köper folk kattungar?

Inte en susning, vädret ute påverkar inte mina planer framåt inom aveln.
Dock plånboken. :angel:
Och tar jag en kull, är det för min skull..
Så det spelar inte mig någon roll vad det är för datum i kalendern. ;)

(dock otroligt tråkigt om jag missar typ inbokade festivaler i sommar. :angel:;))

När det handlar om raskatter handlar det nog mest om allmän efterfrågan. Är rasen eftertraktad spelar det ingen roll vad för tid på året det är.

Eller hur många år man kan få vänta för att hitta katten med just DET.. :D
Eller stå i kö efter vissa avelsdjur... Sen ska kattungen väl passa till ändamålet när den väl är född.. :p

Är det fler som köper i augusti, december, april??

En gissning är att folk framförallt vill köpa katt i början på sommaren (inför semestern), men att utbudet är störst på sensommaren/hösten (när alla okastrerade bondkatter gjort sig en glad vår/försommar).

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
392
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
871
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025