När kan jag börja galoppera?

_Runaway_

Trådstartare
Jag har ridit min häst ca sex veckor nu, i skritt och trav. Som längst en timme och då kanske tio minuters trav. Innan denna ridning stod han på boxila/sjukhage och slutligen stor hage efter ett fånganfall, sammanlagt femton veckor. 13 januari var han helt frisk.
Nåväl, nu undrar jag lite när ni tror att jag kan börja galoppera? Han känns stark och pigg, han har musklat sig en hel del och tycker det är jätteroligt att komma ut. Går till och med i form och orkar det ett bra tag. Tror ni jag kan börja galoppera lite smått till nästa vecka ungefär?

Sv: När kan jag börja galoppera?

Om han känns stark och pigg och är musklad så kan du väl börja lite smått :) Du lär väl känna om han gillar det eller om han börjar protestera. Lite korta sträcker bör ju gå bra. Lycka till! :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 831
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama