När börjar ni betäcka och var kan man hitta info om nygodkända hingstar

pianissen

Trådstartare
Undrar när ni ska börja betäcka,själv är jag inne på att börja 1:a april om det ligger rätt i brunst vill säga?
Är jätteintresserad av Flash Dancer I:W e.Don Romantic-Tip Top som blev godkänd nu,vet ngn var man kan hitta info om honom och de andra alltså var de ska stå lr så?:idea:
Tacksam för hjälp om ngn har mer koll.:bump:

Sv: När börjar ni betäcka och var kan man hitta info om nygodkända hingstar

Betäckningssäsongen brukar börja omkring 1 mars. ASVH-hingstars villkor och stationer kan man läsa om bland faktabladen http://faktablad.equipe.nu/factsheet/list.aspx Hingstar läggs ut allt eftersom licenser är östa och erfoderliga prov godkända.

Personligen väljer jag att betäcka i maj för jag tycker att det är lagom att få föl i april eller maj och då hinner jag försöka på flera brunster om det inte skulle ta på första.

Alla officiella uppgifter t ex från bruksprovet samt länk till faktabald med info om station osv kommer att finnas på blup-sidan för resp hingst. Men de flesta ägare har nog inte löst licens än eller bestämt var hingstarna ska stå. Kontakta ägaren om du inte kan vänta.....

Har hört att Flash Dancer ska stå hos Jan Brink på Tullstorp.
Ring dit och fråga.

A

Ok Tack för all info av alla,ska kolla där!:banana::banana::banana:
Kollade på Tullstorps hemsida och Santigo och JJ Ray Ban skulle stå där så är det någon som vet nåt mer om Flash Dancer vore jag tacksam!

Det stämmer!!! Han är redan där...
Har hört en fågel viska att det ska vara ngn uppvisning i mitten av mars...

Jag såg honom på bruks och jag tycker att han var jättefin !
Det var så festligt med de två Don Romatic pojkarna som blev godkända - olika som natt och dag. Och väldigt trevligt visad var han också.

Ja visst va han,ja olika va dem verkligen och undrar hur grov Damino blir,har ju ett stort sto så man får nog välja lite nättare hingst.
Min Don Romanticunge blev ju jätteädel,såg nästan ut som FL så det tilltalar ju mig bättre.:laugh:

Personligen vill jag inte betäcka före maj-juni då jag vill ha varmt och skönt ute när fölis föds så den slipper vara inne en massa.

Kollade på Tullstorps hemsida och Santigo och JJ Ray Ban skulle stå där så är det någon som vet nåt mer om Flash Dancer vore jag tacksam!

Tror även Flash Dancer ska stå där :)

Mvh Mia

Har läst på Hemsidan på Tullstorp att Flash Dancer står där,bra när de lämnar 2000 i dräktighetsrabatt oxå om man bokar på hingstvisningen 14 och 15 mars.:banana::banana::banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto i år med min kompis hingst, för eget ändamål. Och jag tänkte börja nu i maj så jag har några månaders...
Svar
6
· Visningar
1 610
Senast: Twihard
·
Avel Då jag tycker att ämnet är väldigt intressant och inte hittade ngn sån tråd så tänkte jag att vi som är intresserade av och/eller...
2
Svar
29
· Visningar
4 093
Senast: LFreddy
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 213
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII