När 2:a brunst efter fölning?

sassiball

Trådstartare
Jag har ett sto som fölade för 26 dagar sen, och egentligen hade jag inte tänkt betäcka om henne... men det finns många fina hingstar och det är ett bra sto så jag kan inte låta bli att fundera.

Ringde seminstationen och de ville att jag skulle komma idag (dag 26) men jag behövde någon dag till att fundera... vet ju inte ens vilken hingst jag vill ha. På vilken dag efter fölning brukar man seminera?

Sv: När 2:a brunst efter fölning?

Man brukar väl tala om 30-dagars brunst och den infaller just 30 dagar efter fölningen.

Sv: När 2:a brunst efter fölning?

Som cirkus säger, runt 30 dagar.

Men har ett sto som förra året släppte ägget på dag 25 och i år inte gick i brunst förrän på dag 36 efter fölning...
-Finns en anledning att seminstationen ville ha dit henne nu. Bättre förekomma än att behöva åka hem och vänta tills nästa brunst.

Gira :banana:

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 947
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka