namntrubbel

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare babsan
  • Startdatum Startdatum
B

babsan

ibland blir jag så trött på stc!!!
jag har ju varit jätteduktig och skickat in tre namnförslag på fölisen och stc godkände mitt tredjehandsalternativ. OK. allt är frid o fröjd. samma dag som hon frysmärktes så ringde de från stc och frågade om jag ville lägga till något till namnet eller kanske byta helt. det hade nämligen kommit klagomål på att det kunde förväxlas med ett annat namn (som lät likadant men stavades olika).
ska inte de kolla upp sånt?? jag bara undrar? (suck)
har någon annan råkat ut för det? är det kanske vanligt?
förresten var det en usel dag för efter frysmärkningen ringde frysmärkarna och sa att jag måste skicka in ett nytt hårprov på märren för det hade blivit fel på analysen!!

ibland blir jag bara sååå trött.

Så farligt var det väl inte. Jag skulle inte vilja ha en häst med ett namn som låter likadant som nåns annans, så var glad att de upptäckt det i tid.
Vad var det för namn?

Usch...sånt är detvärsta jag vet.......själv fick jag andra namnet (som jag glömt att jag övht skrivit ner :crazy:) Men jag är kanon nöjd med det namn hon fick...bättre än första alternativet faktiskt och så himla passande Friendly Kisses :love: :love: fick hon heta....tror ni hon är nå go då :love: :love:

Jag påpekade faktiskt att en häst hette nästan lika dant som min. En bokstav skilde men det uttalades lika. Denne häst var ett år yngre än min. Jag tycker de borde kolla bättre.

vårt första alternativ var från början Perla, för hon var så go, en riktig pärla. men för säkerhets skull så tog vi Perlemor som andra alternativ. För sakens skull satte vi dit Barilla som ett tredje alternativ. Vilket tror ni hon fick? Barilla så klart! Fast det finns en 3-åring (ops, förlåt 4-åring) som heter Barrillo. Men det var inte det namnet som de blandade ihop. Nä, det var nån gammal artonårig häst, nånting tror jag ... som inte tävlar ens!
Så nu heter hon Barilla Bus! (Än så länge!!)
:D

Det finns ju tyvärr ganska många hästar så att en del namn blir lite lika är inte så mycket att göra någonting åt...

Liknande trådar

Hästvård Har en liten shetlandsponny (6 år)som vi har haft väldigt otur med. Före hon kom till oss gick hon på fri tillgång, bete på sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 751
Senast: Lindon
·
Övr. Katt GAH! Vilka människor det finns på våran planet!:mad: Som vissa av er kanske redan vet så har jag för ca en månad sedan varit och...
2
Svar
28
· Visningar
2 747
Senast: tistlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila