Namnförslag?

Centaur

Trådstartare
Ska ta över en liten kattfröken då hennes ägare har blivit sjuk. Hon är 10 veckor och ser ut såhär:

pus.jpg

Men hon behöver ett namn! Dom hade visst kallat henne Betty men det är så hemskt fult så det får hon inte heta.. :p Hon behöver ett namn som är lika vackert som hon är!

Sv: Namnförslag?

guuud va bedårande! :love: Det enda nmn jag komemr på är;
*Smulan
*Trulsa

hahah.. :angel: återkommer med fler när min fantasi börjar sätta igång..

Åh så söt :love: men vad har hänt med kissens mamma? Hon är ju bara 10 veckor, tänkte jag.

Jag tyckte Betty var skitgulligt :D men vad tycker du själv om för namn? Dubbel-namn? Mer amerikanskt klingande eller neutrala som t ex Lisa? Typiska kisse-namn?

Vad är det för ras/raser i henne? Hon är väldigt Maine Coon-lik :).

Lisa eller Smulan låter väl bra

Eller något orginellt som Doris...
De är faktiskt ganska lika

delvis kl
Tack för alla namnförslag!! :bow:

Jag vet inte, det är en min farbrors frus farbror som har haft henne och jag tror inte han hade mamman. Förstod det som att han precis fått henne när han hamnade på sjukhus. Håller med dig om att det är för tidigt! Men tyvärr tycker många att 8 v är lagom. Här får hon iaf sällskap av mina andra katter. Hon kommer hit nästa vecka. :)

Mm det är nog någon raskatt i henne, eftersom hon är från Norge gissar jag på skogkatt, dom är rätt vanliga där.

Namnet måste vara lätt att ropa, eftersom hon även ska få vara ute när hon blir större (vi bor på landet). Gärna något med S i. Tingeling tyckte jag var väldigt fint men kanske lite många stavelser?
Jag har fastnat lite för Sara, det betyder prinsessa på hebraiska. För visst ser hon ut som en liten prinsessa?

Jättesöt kisse!
Jag tycker Maja skulle vara ett fint namn på henne.

Glimma eller Glimra, det syns i hennes ögon. :love:
Kanske Gnista om du vill ha något med s i?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Hazel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern