Namnförslag!

A

Amuletten

Hjälp!

Jag får hem den här lilla ullbollen om tre veckor och har ingen aning om vad jag ska döpa sötnosen till!
Så namnförslag tar jag emot tacksamt!
Enda förslaget jag tyckt varit intressant är Porcelana som är en kakaosort.

Var och tittade på henne för första gången idag och hon är så söt men jätteblyg än så länge.
Kattungar_juli_-_08_002.jpg

Uppfödarens bild, kommer fler när jag hittar kamerasladden

/A

Sv: Namnförslag!

hon är ju söt som en kaka så varför inte köra på kaknamnet :p

det som popade upp i huvvet på mig efter första bilden var dock Flisan ...av nån anledning :p

häftig färg!

Det ser ju alla att det där är en Andersson!

Mammas kattunge hette Freja först. Efter två dagar bytte vi namn till Biggan (argbiggan) för hon vrålade ilsket när hon försökte döda en leksaksråtta... (låter som draken i bröderna lejonhjärta-filmen)

Andra katten är barnbarn till våran gammelkatt vi hade i 15 år. Gammelkatten döptes först till Birk i Ronja Rövardotter. Så visade det sig det var en hona så den fick heta Birka. Så jag sa att namnet på kattungen måste ha anknytning till Astrid Lindgren... Mamma döpte den direkt till Astrid :grin:

Astrid:

21650956.jpg

(Arg)Biggan:

21517868.jpg

det som popade upp i huvvet på mig efter första bilden var dock Flisan ...av nån anledning :p

häftig färg!

Jag tänkte också på Flisan från början, men eftersom vi har haft en kanin med samma namn så kändes de lite udda å döpa katten till det med :D;)

Färgen är helt underbar, hon har 3 systrar med exakt samma färg, jag ville ta med mig alla hem på en gång :angel: men fick bara välja en för sambon :p

Det ser ju alla att det där är en Andersson!

Hon blir faktiskt en Johansson ;)

Men Astrid Lindgrens namn är bra. Fast jag har aldrig varit riktigt förtjust i Astrid, undantaget Madicken och Emil i lönneberga.

Haha det där är ju en Kottis!
det döpte vi vår honkatt till när vi inte visste om det var en han-eller honkatt. Först var det kotte men det blev snabbt kottis. Hon tar faktiskt in kottar på hösten så det passade ju.:rofl:

Åh! Vad är det för sötnos? Är det en huskatt? Tämligen ovanligt med choklad på huskatter. Otroligt fin färg hur som helst. :D

haha kottis:rofl: våra katter heter Kia och Knut, om ca 4 veckor får vi hem en ullboll som ska heta Klara, ska kanske ta Kottis ist;)

Var och tittade på henne för första gången idag och hon är så söt men jätteblyg än så länge.
Kattungar_juli_-_08_002.jpg
GUD så söt!! Jag tycker hon ska heta något som anknyter till den bruna färgen, exakt vad får du välja själv ;)

Men vilken alldeles ljuvlig liten pralin! Som chokladpudding med grädde! :love:

Porcelana tyckte jag var jättefint, och det anknyter ju till hennes superläckra och ovanliga färg också, så om jag var du skulle jag köra på det.

Jag hoppas att du inser att du kommer att bli tvungen att bildbomba forumet regelbundet när du fått hem henne? Det är nämligen inte tillåtet att visa så här söta bilder utan att följa upp dem. ;)

*svarar på alla*

Hon är huskatt, så vitt jag vet. Pappan är okänd (hon är ett "olycksfall", mamma okastrerad springer ute) Mamman är en korsning av något slag, huskatt/någonting.

Bildbomber kommer inte bli något problem, har redan bokat kompis med systemkamera som ska fotografera ;) sen har jag ju såklart min egna digitalkamera också :D

Eventuellt ska syster hennes följa med hem också om hon fortfarande är otingad i veckan och jag lyckas övertala sambon :angel: :devil:
Kattungar_juli_-_08_006.jpg

Syster hennes. :love:

Får syster följa med hem blir de en Porcelana och en Cinnamon annars vet jag inte vad hon får heta eftersom jag måste välja mellan namnen :crazy:

*kl*

Det är jag som är "kompisen med kameran" och jag är bokad och jättesugen på att fota denna sötnos :love:
Hon ser verkligen helmysig ut.

ne vilken sötis.Speciell färg hade hon med.Det är ju ett litet långt namn.Kanske kan du korta av det lite?

Vilken söting. Cioccolata, kanske, med Cia som smeknamn med tanke på färgen.

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 569
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 175
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama