Sophia_
Trådstartare
Ni trogna hund-bukefalister har säkerts ett sådana här trådar komma och gå i tusental. :smirk: Men nu MÅSTE jag ha hjälp!
Den lilla ängeln kommer om en månad och jag har absolutr inte en aning om vad hon ska heta.
Det är en tik av rasen isländsk fårhund, de ser ut så här.
Hon kommer bli vit och röd, antagligen.
Jag har ganska stora krav på namnet och det:
- får absolut INTE vara ett människonamn. Inget Kajsa, Mimmi eller liknande alltså.
- ska inte låta för svenskt och inte ha några "gulligull"-anknytningar. Alltså inget Sessan, Honey, Humlan etc.
- får inte låta för likt Jazza som är namnet på vår redan existerande hund.
- det ska vara lätt att ropa och säga. (Trött på "-Vad heter hunden?" -Jazza. -Vaaa? -Jazza. -Sassa?" :smirk: ) Helst bara två stavelser.
Jag kan ge några exempel på namn jag hittills fastnat för så ni vet vilken linje jag är inne på...
Abigail, Blaze, Madigan, Rejsa, Sherry.
Den lilla ängeln kommer om en månad och jag har absolutr inte en aning om vad hon ska heta.
Det är en tik av rasen isländsk fårhund, de ser ut så här.
Hon kommer bli vit och röd, antagligen.
Jag har ganska stora krav på namnet och det:
- får absolut INTE vara ett människonamn. Inget Kajsa, Mimmi eller liknande alltså.
- ska inte låta för svenskt och inte ha några "gulligull"-anknytningar. Alltså inget Sessan, Honey, Humlan etc.
- får inte låta för likt Jazza som är namnet på vår redan existerande hund.
- det ska vara lätt att ropa och säga. (Trött på "-Vad heter hunden?" -Jazza. -Vaaa? -Jazza. -Sassa?" :smirk: ) Helst bara två stavelser.
Jag kan ge några exempel på namn jag hittills fastnat för så ni vet vilken linje jag är inne på...
Abigail, Blaze, Madigan, Rejsa, Sherry.