Namn till en Bengal kille

alazzi

Trådstartare
Katten som vi förhoppningsvis köper på söndag har inget namn. Vi får själva döpa den innan fredag så det brinner i knutarna.

Gärna något exotiskt men ändå ett namn som går att uttala.

Jag förselog Svante för mannen men han ville ha något häftigare namn:D;)

Sv: Namn till en Bengal kille

Audi, Mercedes, Johnny Cash, Ceasar, Pockus :bump:

Några förslag, hoppas du hittar ett bra namn till den lille. :banana:

Uppfödarens hemsida är här.

http://www.brockenmoor.com/

Den katten som vi har tingat var på "salu" listan tills för någon dag sen. Men nu har de tagit bort bilderna på honom.
Han ser ju inte riktigt lika häftig ut som deras avelsdjur, naturligtvis. Men du får en uppfattning om utseendet iallafall.

Uppfödaren har exporterat katter till nästan hela världen, Japan, och Sverige bl.a.

http://www.brockenmoor.com/cats/images/kitten/cm.jpg
nu hittade jag en bild på honom.

Senast ändrad:

Åhh så vacker! :love:
En sån måste jag skaffa när jag blir rik!

Har du några önskemål gällande begynnelsebokstav, språk eller längd på namnet? Flerordsnamn eller inte?

"Sir Galahad" dyker upp i mitt huvud - vet ej varför...

Och så får han kallas för Sören !

Alazzi, han är helt fantastisk ! Vadå inte lika häftig som avelsdjuren ?

Jag skall också ha en Bengal när jag blir rik

Vad heter han i Stamtavlan? Det kanske går att spinna vidare på det namnet?

Han är superfin!

Tack för att ni tycker om honom! Känns skönt med stöd. Jag är helt ny på raskatter så jag vill inte göra ett misstag.

Hans stam är: RW DGC Millwood Baghira of Brockenmoor och mamman är Brockenmoor Chey One

Pappans stam är
SIRE: Oceanwood Italian Rococo of Millwood
DAM: Wildechos Wild Thing

Och mammans stam:
SIRE: Brockenmoor Wild Thunder
DAM: RW CH Millwood Cheyenne of Brockenmoor

Man kan nog inte döpa en sån här katt bara till Svante :-)

Åhh så vacker! :love:
En sån måste jag skaffa när jag blir rik!

Har du några önskemål gällande begynnelsebokstav, språk eller längd på namnet? Flerordsnamn eller inte?

"Sir Galahad" dyker upp i mitt huvud - vet ej varför...

Sir Galahad är ett snyggt namn! Tackar för förslaget.

Aha, då har han en del små släktingar i Sverige för hans morfar Wild Thunder är exporterad hit och börjar just få sina första ungar här.

Namnförslag... Wild Shere-Khan kanske? Eller Wild Bagheera? Inte det mest innovativa iofs. Kommer inte på något bättre.

Tack för att ni tycker om honom! Känns skönt med stöd. Jag är helt ny på raskatter så jag vill inte göra ett misstag.

Hans stam är: RW DGC Millwood Baghira of Brockenmoor och mamman är Brockenmoor Chey One

Jag tycker Bagheera är rätt givet... :D

Häftigt att hans morfar finns i Sverige. En ny värld öppnar sig för mig. Jag har ju bara hållit på med hästavel tidigare men kattavel börjar locka faktiskt.

Han är snygg! Hade säkert gått helt ok på utställning i Sverige, även om man även här vi se tvåfärgade spottar.

Om du köper honom som "pet quality", får du inte ställa ut alls då? Man har ju inte de systemet i Sverige, utan vi står helt utan möjligheter att begränsa användningen av katten.

Jag har ju inte sett vilka villkor som gäller vid köp av "pet" quality. Kan ju vara kul att ställa ut. Han kan ju ha något fel som inte syns på bild som gör att han inta kan ställas ut?

Jag vet bara att han får avelsförbud. Om det skulle bli avkommor till honom så får de inte registreras som Bengaler. Men han ska givetvis kastreras, vill ju inte ha en könsmogen hanne hemma.

Tillägg: Läste igen på hemsidan och jag får inte ställa ut honom eftersom uppfödaren anser att han inte är tillräckligt bra.

Senast ändrad:

Engelskan är lite konstig, men så här står det på hemsidan om "pet quality"
In the TICA registration papers of this kitten is shown that it is not allowed to breed with or show this kitten.
You get with this kitten a special contract and you must sign that you later neuter
or to spay your darling until it is 1 year of age. We try to find nice and lovely
pet homes for our "pet quality kittens" where they can live together with their new family members and people

Mannen har hittat ett bengaliskt namn: Kashi som på engelska betyder "shining". Egentligen ett honnamn men jag hoppas att uppfödaren godkänner det.

När man reggar katter i TICA kan man välja att lägga restriktioner på dem, t.ex. att de inte ska användas till avel och/eller utställning. Jag antar att det är det uppfödaren till din katt väljer att göra. Det behöver eg. inte betyda att katten är dålig på något vis utan bara att just den uppfödaren inte tycker att katten håller måttet kvalitetsmässigt. På ett sätt tycker jag att det är synd att lägga show-restriktioner på en mentalt stabil och korrekt katt bara för att den inte har rosetter, vilket jag gissar är anledningen här. Jag tillhör skaran som mkt hellre väljer en god typ framför flashiga rosetter, men olika uppfödare prioriterar olika och tur är väl det!

Kashi tycker jag låter jättebra!

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 365
Senast: lady_vip
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama