Några funderingar kring att vara gravid och söka jobb

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tomat

Har världens tråkigaste jobb via ett bemanningsföretag, långt under min kompetens och utbildning. "Sitter fast" i ett längre uppdrag som gör att mina chanser att få ett mer avancerat och kvalificerat uppdrag (och därmed få upp min lön till vad jag borde ha enligt ålder och utbildning) är lika med noll. Fram tills jag fick reda på att jag var gravid har jag aktivt sökt jobb, men tyvärr inte fått napp (för mycket utbildning i förhållande till arb.livserfarenhet = får varken låg- eller högkvalificerade jobb).

Nu står jag inför ett dilemma. Ska jag fortsätta söka jobb, hoppas att jag kommer på intervju och sedan "avslöja" om bönan i magen? Eller ska jag lägga ner jobbsökandet?

Hur fasen ska man gå vidare?

Finns det någon här som fått jobb, trots att ni berättat att ni varit gravida när ni sökt jobb (vad för typ av jobb/arb.givare/hur tidigt berättade ni om er graviditet)?
 
Sv: Några funderingar kring att vara gravid och söka jobb

Ingen som har någon åsikt? Finns det ingen som har egen erfarenhet av tankar, funderingar och "verklighet"??
 
Sv: Några funderingar kring att vara gravid och söka jobb

Jag var arbetssökande när jag var gravid, mitt "ordinarie" jobb är att rida in hästar i mitt eget företag, att rida in hästar när man är gravid är ju lite svårt så jag försökte att söka ngt annat jobb (dels för att jag var "arbetslös" så skulle jag få liiiite mer föräldrapenning) Jag berättade på en gång att jag var gravid (det syntes ju om inte annat) jag var tvungen att söka jobb för att få fortsätta att stämpla (jag bor inte i Sverige, kanske annorlunda där) men fick naturligtvis inget jobb eftersom jag skulle få barn efter några månader och en del av jobben som jag skulle söka kunde jag ändå inte utföra (foglossningar) Det här är väl inte det som du ville höra direkt....
 
Sv: Några funderingar kring att vara gravid och söka jobb

Jag har två bekanta som har fått nya jobb som gravida.

Den ena hade jobbat på timme på sitt jobb, och när hon blev gravid såg hon till att bli fast anställd på heltid för att få upp mammapenningen. Hon sa ingenting till arbetsgivaren förrän efter de skrivit kontrakt (det var tidigt i graviditeten, så det syntes inget).

Den andra hade kontakt med arbetsgivaren redan innan hon blev gravid, de skrev kontrakt innan barnet föddes, och sen började hon där efter mammaledigheten.

Men om det är tidigt i graviditeten kommer du ju kunna jobba 6-7 månader till - det beror ju lite på hur länge du tänkt vara mammaledig, men i princip så hinner du ju komma in i jobbet innan du blir mammaledig. Är du sen inte ledig så länge så blir det ju inte så stort avbrott heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 173
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 328
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 924
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Lite av ett I-landsproblem, men jag är helt som åsnan mellan hötapparna... Och vet inte hur jag ska göra. Jag är tjänstledig från mitt...
Svar
9
· Visningar
1 976
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp