A
ambrosian
Jag vet inte vad jag ska ge för kraftfoder till hästen, som jag ska ha i sommar. Den kommer i slutet av maj och kommer att gå ute dygnet runt med vindskydd hela sommaren, så länge vädret tillåter det. Den kommer enbart att äta gräs som grovfoder. Då det finns väldigt gott om gräs på sommaren i 4 stora hagar, där endast två hästar kommer att gå i sommar.
Jag vet att jag är ute tidigt med detta, men jag vill planera lite. Är det någon som har förslag på vilket kraftfoder som är bra att ge och som kan passa hästen och hur mycket, priser osv?
Lite info om hästen:
9 år
sto
korsning
157 cm i mkh
normal hull och ca 470 kg (nu på vintern)
"normal" pigg att rida
Hästen kommer att ridas i sommar 1-2 timmar 5-6 gånger i veckan. Mest skogsridning (ca 3-4 dagar), men även dressyr (1 dag) och hoppning (1 dag) i paddock.
Tacksam för förslag!
Jag vet att jag är ute tidigt med detta, men jag vill planera lite. Är det någon som har förslag på vilket kraftfoder som är bra att ge och som kan passa hästen och hur mycket, priser osv?
Lite info om hästen:
9 år
sto
korsning
157 cm i mkh
normal hull och ca 470 kg (nu på vintern)
"normal" pigg att rida
Hästen kommer att ridas i sommar 1-2 timmar 5-6 gånger i veckan. Mest skogsridning (ca 3-4 dagar), men även dressyr (1 dag) och hoppning (1 dag) i paddock.
Tacksam för förslag!