Något fel på datorn, fil som saknas??

G

glee

Idag började min dator bete sig konstigt och startade om sig själv så fort man slagit på den. Gjorde en virussökning och hittade massa trojan-vaddetnuheter :p så jag tog bort dem. Sen gjorde jag en windowsreparation och där kom det upp ett meddelande om att en fil fattades. Har ingen aning om vad det var för något så jag kunde såklart inte hitta den nånstans. Så jag tryckte på "nästa" och slutförde reparationen. Datorn funkade finfint tills min pojkvän startade om den, då blev det samma fel igen.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Misstänker att det beror på den där filen som fattas, den varnade för att windows kunde fungera dåligt om den inte fanns.

Jag har gjort virussökningar igen och den hittar inget. Det enda som fungerar på datorn nu är att starta den i felsäkert läge.
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

Kan du köra reparationen igen för att se vilken fil som saknas?
Gör sen en sökning efter den filen, i första hand på microsofts hemsida och se om du kan ladda ner den.
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

Ja det kan jag göra. Uh vad jobbigt.
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

Just ja, det kom upp ett annat meddelande också. Som kom upp nu när jag försökte igen:

"Den programvara du försöker installera för maskinvaran Vinyl AC'97 Codec Combo Driver har inte genomgått Microsofts testprogram flr att verifiera dess kompabilitet med Windows Xp. Om du fortsätter kan operativsystemet skadas eller bli instabilt. Rekommenderar att du avbryter installationen och kontaktar tillverkaren för att få programvara som genomgått Windows logotypkontroll.
Vill du fortsätta installera programvaran för den här maskinvaran?"

Vad är Vinyl Ac blabla ? :confused:
Förra gången valde jag "ja" för att kunna fortsätta men det kanske var fel? Hjäääälp
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

Det är ditt ljudkort, men det ska nog gå bra ändå... Windows klagar på det mesta, inte så mycket att bry sig om så länge det funkar ändå...
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

VIAAGP1.SYS heter filen som saknas och så står det nåt om VIA AGP filter driver disk.. Kan inte hitta på microsofts hemsida
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

För att ni skall slippa trojaner och annat skräp i era Windows Pc så försök att undvika Internet Explorer eftersom många trojaner och spyware kommer den vägen. Kör stenhårt med Windows Update och installera helst en annan webläsare utan massa säkerhetsproblem Tips: http://www.mozilla.org/products/firefox/ Sedan har Microsoft en gratisprogramvara som hittar och tar bort spyware och andra trojaner. Mycket bra!! http://www.microsoft.com/downloads/...a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

Det där microsoftprogrammet har jag redan. :) Trojanerna fanns redan på en gammal hårddisk.
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

1. Det var väl inte riktigt vad hon ville ha hjälp med.
2. Dom flesta vet nog detta vid det här laget.
 
Sv: Något fel på datorn, fil som saknas??

Tack för hjälpen, har redan installerat drivrutinen och nu funkar det :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag får inte detta att fungera. Bluetooth är på både på datorn och pocketbook. Datorn hittar pocketbook och vice versa. Men när jag...
Svar
1
· Visningar
302
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 182
Senast: Yrsel
·
IT & mobiler Lagom inför jul har min dator gått på ledighet och är ytterst osamarbetsvillig. Sedan några dagar tillbaka kraschar samtliga webbläsare...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Lime
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp