Något att grubbla över?

carolineartemis

Trådstartare
Har lite funderingar angående min häst. Hon har blivit behandlad för ischias i vänster bak vid två tillfällen av en kiropraktor (senast för två veckor sedan), Hon är mjuk och fin att rida och hon protesterar absolut inte utan är väldigt samarbetsvillig. Det jag funderar över är om hon är svagare i sitt vänstra bakben. Hon har en tendens att bara skumma i högra mungipan nämligen plus att hon biter väldigt på bettet när man ställer henne höger (problem brukar ju gå diagonalt). Har också sett att hennes täcken alltid ligger snett åt samma håll. hon har även stora gallor på vänster bak som dock blir mjuka när man ridit.
Min tränare ser inga konstigheter med henne utan tycker hon går jättefint. Det går bra att både rakrikta och forma henne i bägge sidorna. Är detta något jag kan jobba bort på något sätt eller är det helt enkelt bara inbillning från min sida? Ingen häst kanske är helt liksidig och lika lättarbetad i bägge varven.
Är nämligen en sådan som hela tiden oroar sig och "hittar" "fel" på min lilla tjej.

Liknande trådar

Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den...
2
Svar
28
· Visningar
5 361
Senast: Madick
·
A
Ridning Har en häst sedan 1 år tillbaka.Innan dess inte riden på 4 år.Valack 8 år. Var hos tränare i vintras,tränaren tyckte det var något...
2
Svar
23
· Visningar
3 411
Senast: Highcat
·
Hästmänniskan Hej! Känner mig rådvill och skulle behöva lite tips..! Köpte en 6 årig c-ponny i höstas till min dotter. Vi var och provred honom vid...
Svar
11
· Visningar
3 175
Senast: LelleLilla
·
Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens...
2
Svar
26
· Visningar
4 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?