Någon som utbildat sig hos Equicare?

Zussi

Trådstartare
Jag funderar lite på Equicares utbildning till hästmassör, och det är ju en relativt billig utbildning och går dessutom att få ihop med ett vardagsliv. (Man är på lärarledd praktik i tre dagar vid två tillfällen och det är på helger)
Någon som gått en sådan utbildning eller vet något om den?
 
jag har inte gått den utbildningen, men min spontana reaktion är att det är fullt jämförbart med att tro att man kan lära sig att verka hovar på några helgkurser, dvs dömt att misslyckas. Det är alldeles för lite lärarledd praktik för att det ska bli något bra av det i slutänden.
 
Nä, det är klart att man inte blir en fullfjädrad hästmassör efter en så kort utbildning, men jag tänker mer på att gå för min egen skull så jag kan massera mina egna hästar, inte ge mig ut och kalla mig massör och ta 500 spänn av andra ...

Fast även om 15 000 är billigt för en massörutbildning vill man ju veta om den är värd det eller inte ...
 
jag har inte gått den utbildningen, men min spontana reaktion är att det är fullt jämförbart med att tro att man kan lära sig att verka hovar på några helgkurser, dvs dömt att misslyckas. Det är alldeles för lite lärarledd praktik för att det ska bli något bra av det i slutänden.

De jag känner till som gått utbildningen och "jobbar" med det är inte att hänga i julgranen direkt.
Precis som du säger, alldeles för kort tid
 
Gå på Axelsons istället, deras lärare än helt fantastisk, hon sitter på otroligt mycket kunskap.
 
Jag gick på EquiCare för många år sedan och det blir ju lite vad man gör det till men jag var väldigt nöjd. Vet inte hur utbildningen ser ut idag men jag fick stor kunskap om anatomi, massagetekniker, felsökning, problemlösning, foderstater och enklare sadelutprovning. Dock ansåg jag att sadelutprovningen var för lite för att jag skulle erbjuda det som tjänst. Men jag jobbade som hästmassör i flera år och jag kände mig absolut trygg i min yrkesroll och alla mina kunder var väldigt nöjda. Men absolut, jag pluggade extremt mycket och letade mycket information själv också, såg till att ha ordentligt med praktik under utbildningen också så att alla steg och teorier fick en praktisk motpart. Jag tror jag hade nästan 200 timmars praktikmassage när jag var färdig och man behövde bara ha nånting på 50. Jag tog alla chanser jag fick :)

Kan fortfarande idag rabbla musklerna på latin, var det sitter och gör och deras fäste och ursprung haha, vissa saker sitter i ryggraden!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Sassy
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 563
Senast: Oh_really
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: igbest
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 867
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp