Någon som testat EMDR ?

Miran

Trådstartare
Har fått förslag på att testa detta, men känner mig väldigt skeptisk. Är det någon annan som har erfarenheter/känner någon som har det?

Citat om vad det är:
"Eye movement desensitization and reprocessing (EMDR) är numera en evidensbaserad och internationellt accepterad psykoterapeutisk metod för behandling av traumatiska minnen och posttraumatiskt stressyndrom (PTSD).
EMDR är lika effektivt som kognitiv beteendeterapi. Vad som specifikt gör metoden verksam har ännu inte klarlagts."

Jag fick gå i det för 20 år sedan för traumabearbetning och PTSD.
För mig hjälpte det. Att det funkade tror jag till viss del berodde på den helt fantastiska terapeut som jag gick hos då.
Jag var superskeptisk men desperat. Jag är glad att jag tog erbjudandet.
Jag resonerade så att jag kunde knappast bli sämre av det. Och som mest kunde jag förlora tid och lite pengar.

Jag har testat och tyckte att det kändes bra, eller hade effekt eller vad man ska säga. Du kan väl alltid prova och se vad du tycker.

Jag har fått den behandlingen. Hann tyvärr inte gå klart pga att jag var tvungen att flytta innan vi var färdiga. Det tog längre tid än planerat eftersom jag dissocierar för mycket. Fick ändå viss ĺindring.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka