Sv: Någon som lyckats få tag på en liten stuga med stallplats utan ekonomin att köpa?
Åh vad mysigt det låter, håller tummarna för dig!
En kompis till mig fick nästan den drömmen!
Hon sålde sin lägenhet inne i stan, flyttade ut till en urmysig liten stuga som hon hyr på landet knappt 1,5 mil från stan. De som bor granne med stugan har hus och stall och köpte stugan för ett tag sedan för att veta vem de har som granne, efter någon hästilsk bott där innan... Stugan är mer som ett litet hus, men lagom stort, med egen stor trädgård och utsikt över hästhagarna
När hon flyttade dit ordnade ägarna och min kompis tillsammans med en uppfräschning av stugan med bla ommålning, byte av trappa till vinden, byggde en uteplats (slog upp en dörr) och kaklade i köket.
Den stugan är ett paradis! Lugn, skön energi bara av att vistas därute, mysigt gammaldags men uppfrächat, vedspis, bubbelbadkar, vardagsrum, toa, kök, litet matrum och sovrum plus förrådsrum uppe. Uteplatsen med utsikt över ena hagen och lagom mycket trädgård att påta i med stenmur runt hela "egna" tomten. 4000 kr i hyra.
Dock flyttade hon inte dit hästen som det först var tänkt, eftersom de inte fick ledig box som de trott, men den står några km bort och hon har bil, men det är verkligen ett drömboende annars!
Vet också om en vacker liten "stuga" på en större hästgård som de rustat upp och hyr ut, man får gärna ha hästen där också. Jättefin från 1800-talet i trä med vackra fönster och romantisk stil. Typ 2 rum och kök, också 4000 kr i hyra har jag för mig...
Så visst FINNS ställena, men det är ju mycket som ska klaffa!
Hoppas det stället du har på G känns och verkar rätt!