Någon som arbetar online?

vildeld

Trådstartare
Hej

Jag undrar om det är någon här på buke som till stor del arbetar online och därför inte behöver vara bunden till någon speciell plats här i världen?

Insett att det här med att sitta på ett och samma kontor eller i en och samma stad inte riktigt är för mig.
Känns konstigt att jag inte kan hitta något administrativt arbete som kan skötas via mail/fb video, tex virtuell assistent. De utländska sidor jag har hittat är "överbefolkade", dvs. de tar inte in nya utan specialkvalifikationer och då ofta kodning. Diverse IT folk kan ofta arbeta var som helst, men jag har inte kodningskunskaper.

Jag är överkvalificerade att arbeta som assistent egentligen men just nu är jag mest intresserad av en rörlig livsstil. Någon annan som funderar i de banorna?

Det borde (?) finnas en hel del om man söker på "arbeta hemma".

Väldigt många jobb kan man sköta hemifrån. Kanske komma in och träffa arbetsplatsen vid enstaka tillfällen.

@Magiana jobbar väl så?

Hej!

Koda kan man alltid lära sig. Det är roligt, kreativt och oftast rätt fritt arbete. Om du vill ha hjälp att komma igång kan du pma mig så skickar jag dig i rätt riktning :-)

/Lavinia, jobbar hemma idag pga trötthet.

Hej

Jag undrar om det är någon här på buke som till stor del arbetar online och därför inte behöver vara bunden till någon speciell plats här i världen?

Insett att det här med att sitta på ett och samma kontor eller i en och samma stad inte riktigt är för mig.
Känns konstigt att jag inte kan hitta något administrativt arbete som kan skötas via mail/fb video, tex virtuell assistent. De utländska sidor jag har hittat är "överbefolkade", dvs. de tar inte in nya utan specialkvalifikationer och då ofta kodning. Diverse IT folk kan ofta arbeta var som helst, men jag har inte kodningskunskaper.

Jag är överkvalificerade att arbeta som assistent egentligen men just nu är jag mest intresserad av en rörlig livsstil. Någon annan som funderar i de banorna?

Det borde (?) finnas en hel del om man söker på "arbeta hemma".

Väldigt många jobb kan man sköta hemifrån. Kanske komma in och träffa arbetsplatsen vid enstaka tillfällen.

@Magiana jobbar väl så?
Stämmer. Jag jobbar hemma för det mesta men det är inte så att jag har hittat ett jobba-hemma-jobb utan mitt åka-till-kontoret-jobb ändrades när jag skulle flytta och chefen inte ville bli av med mig.

Hej

Jag jobbar hemifrån främst med mitt ena jobb. Vi träffas oftast någon gång i månaden till någon gång i kvartalet jag och mina två chefer.
Sen kan jag och ens chefen träffas oftare.
Det kommer också bli lite mer representation för mig längre fram.
Men merparten av mitt jobb gör jag själv hemifrån/varifrånjagvill. Och det är så det ska se ut.
Det passar mig perfekt! Jag får mer tid till annat IOM ingen resväg, kan åka iväg med mitt andra jobb bara jag avsätter den tid jag ska till detta.

Jag joobbar som IT chef och har både chef och kolleger över halva världen. Skulle kunna sitta och jobba hemifrån eller något annat ställe mycket oftare än jag gör eftersom majoriteten av alla möten sker via Skype och det mesta hanteras via mail. Men jag gillar att träffa folk så därför tillbringar jag mesta tiden på kontoret :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka